پیش بینی بورس فردا شنبه 25 بهمن ماه / آیا قیمت دلار افزایشی می شود ؟

به گزارش رکنا، وضعیت بورس در روزهای منتهی به هفته با رشد همراه بود. برخی از کارشناسان حوزه سرمایه، تصمیمات جدید دهقان دهنوی را در این رشد بی تاثیر نمی دانند. همچنین به نظر می رسد با تصمیمی دیگر که به محدود سازی دامنه نوسان مربوط است و قرار شد دامنه منفی، که کاهش قیمت ها را نشان می دهد به منفی 2 درصد کاهش یابد و دامنه مثبت نیز به مثبت 6 درصد برسد تا سیگنالی بلند مدت برای باز شدن دامنه نوسان باشد، نیز در وضعیت هفته پیش رو بی تاثیر نباشد.

به طوری که دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران نیز تصمیم محدود سازی دامنه نوسان و برخی دیگر از تصمیمات سازمان و شورای عالی بورس را موجب مثبت شدن جو چند روز اخیر در بازار سرمایه دانست.

در خصوص پیش بینی بورس فردا گفتگوی رکنا با همایون دارابی ، کارشناس بازار سرمایه را بخوانید:

بازار بورس فردا ، بازار مثبتی خواهد بود

دارابی درباره وضعیت بورس فردا گفت: احتمالا بازار بورس فردا ، بازار مثبتی خواهد بود. در حوزه جهانی هم قیمت کامودیتی ها رکورد جدیدی را ثبت کرده است. به خصوص قیمت روی ، مس و سرب و جریان مثبتی را تا این لحظه داشته اند. همچنین به دلیل جو مثبتی هم که در روزهای اخیر بر بازار حاکم بود ، ما انتظار داریم که فردا یک بازار مثبتی را تجربه کنیم.

این کارشناس بازار سرمایه درباره محدود سازی دامنه نوسان گفت: محدود سازی دامنه نوسان، برای مهار هیجانی که بر بازار حاکم بود، تصمیم خوبی است. دامنه نامتقارنی که ایجاد شده می تواند تا حدودی هیجان منفی که بر بازار بود را مهار کند و ابتکار خوبی است که آقای دهنوی انجام دادند . انتظار می رود تاثیر مثبتی بر بازار داشته باشد. معمولا این تصمیمات برای ایجاد شوک مثبت در بازار است.

قیمت دلار در هفته پیش رو افزایش چشمگیری نخواهد داشت

وی درباره تاثیر قیمت دلار بر بازار بورس افزود: کاهشی که در قیمت دلار شاهد بودیم ، یک کاهش مصنوعی بود. کاهش دلار به ضرر صادرات کالاهای ایرانی به بازارهای منطقه است. انتظار داشتیم کاهش قیمت ادامه دار نباشد.

دارابی در آخر گفت: به نظر من بیشتر از کاهش یا افزایش قیمت ها ، ثبات در بورس اهمیت دارد.امیدواریم قیمت دلار یک محدودیت ثابتی را دنبال کند و به نظر نمی رسد قیمت دلار در روزهای آتی افزایش چشمگیری داشته باشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 660682 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟