وضعیت خودروسازی به خصوص در ایران خودرو و سایپا با مطالبات رهبری در تناقض است

به گزارش رکنا، سیدمرتضی‌ محمودی، عضو کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت خصوصی سازی در صنعت خودرو به خبرنگار پارلمانی رکنا گفت: متأسفانه به رغم سهام حدود 15 درصدی دولت در تمام شرکت های خودروسازی، مداخله در این شرکت ها به خصوص ایران خودرو و سایپا به بیش از 90 درصد می‌رسد.

وی تصریح کرد: در حالی دولت کمترین سهم و بیشترین مداخله را دارد که طبق منویات مقام معظم رهبری تغییر مدیریت در شرکت های دولتی که دولت کمترین سهم را نسبت به بخش خصوصی دارد، یک فریضه و ضرورت است که تاکنون انجام نشده است. یعنی اداره و اختیار این شرکت ها باید به دست بخش خصوصی سپرده شود و دولت فقط ناظر خوبی باشد.

محمودی افزود: متأسفانه مسئولین یا در تحقق و منویات معظم‌له، کُندی دارند و یا ترک فعل کرده‌اند. ما در مجلس این افعال را شناسایی می‌کنیم.

وی ادامه داد: فرمایشات رهبری در واقع در راستای شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم است ولی وضعیت امروز خودروسازی به خصوص در ایران خودرو و سایپا، با منویات حضرت آقا در تناقض است. مگر می شود که خصوصی سازی را نادیده گرفت ولی از مردمی سازی حمایت کرد؟ این دو در واقع در امتداد هم هستند.

وی ادامه داد: شعار تمام مجالس و دولت‌ها، خصوصی سازی بوده است ولی یا انجام نشده و یا به شکلی نادرست انجام پذیرفته است که در هر دو صورت محل اشکال است. ما درصدد هستیم از ابزارهای نظارتی مجلس استفاده کنیم و اگر لازم بود، افرادی که ترک فعل داشته‌اند را به دستگاه قضایی معرفی کنیم.

محمودی تأکید کرد: پُر واضح است که هر چه ورود مردم به چرخه تولید و اقتصاد بیشتر باشد، به همان نسبت رونق در صنعت افزایش می‌یابد لذا در نهایت راهی به جز رفتن به سمت خصوصی سازی به معنای واقعی و با نظارت کافی وجود ندارد.

کدخبر: 1051833 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی