جریمه دیرکرد طلب گندمکاران و کلزاکاران پرداخت شود

به گزارش رکنا، حجت الاسلام محمد قاسم لیوانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه  گرگان با تبریک سالروز تولد حضرت معصومه(س) و روز دختر اظهار کرد: وقتی امام رضا(ع) در مشهد مقدس بودند حضرت معصومه (س) برای دیدار برادر بزرگوارش عازم سفر شد و در طول مسیر زمانی که به شهر قم رسیدند بیمار شده و جانش را از دست داد.

وی انتخاب تولد حضرت معصومه (س) را به عنوان روز دختر انتخاب شایسته‌ای دانست و افزود: حضرت معصومه(ص) بهترین و کاملترین الگو برای دختران و زنان مسلمان است.

امام جمعه موقت گرگان ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان گفت: این رژیم جعلی در برابر چشم دنیا حتی به آمبولانس‌های هلال احمر و بیمارستان‌ها نیز رحم نکرده و این مکان‌ها را هم بمباران  می‌کنند و با کمال تأسف برخی کشورهای عربی این صحنه‌ها را می‌بینند و سکوت اختیار کرده‌اند.

لیوانی با انتقاد از پرداخت دیرهنگام طلب گندمکاران و کلزاکاران استان، بیان کرد: کشت محصولات کشاورزی در مراحل مختلف اعم از کاشت، داشت و برداشت هزینه زیادی را بر روی دست کشاورزان می‌گذرد و این قشر زحمتکش چندین ماه برای تولید محصول خود تلاش می‌کنند اما علی رغم گذشت ماه‌ها از زمان تحویل محصولشان هنوز طلب خود را دریافت نکرده‌اند.

لیوانی با بیان اینکه کشاورز کارمند نیست که ماهانه حقوق دریافت کند و کارگز روز مزد هم نیست که آخر روز دستمزدش را بگیرد، گفت: زندگی و معیشت کشاورزان از محل فروش محصولاتشان است و اگر به موقع پرداخت نشود نمی‌توانند هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنند.

خطیب جمعه گرگان با انتقاد از نحوه پرداخت مرحله‌ای و قطره چکانی طلب کشاورزان گفت: باید مسئولان برای پرداخت طلب کشاورزان فکر اساسی کنند و اگر مثل امروز طلب آن‌ها را با تأخیر می‌دهند با توجه به تورم بازار مبلغ بیشتری پرداخت کنند تا ضرر و زیان کشاورزان جبران شود.

کدخبر: 1050299 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟