دومین کنفرانس بین‌المللی و پنجمین کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی به کار خود پایان داد/ 22 کارگاه تخصصی برگزار و 24 مقاله منتخب در حاشیه کنفرانس ارائه شد

به گزارش رکنا، "مصطفی مافی" با اشاره به برگزاری دومین کنفرانس بین المللی و پنجمین کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی ایران، اظهار کرد: کنفرانس مذکور با شرکت بیش از ۲۵۰ متخصص و فعال در حوزه صنعت تاسیسات مکانیکی، امروز ۱۵ مهرماه به پایان رسید. در این کنفرانس از مجموع ۶۲ مقاله دریافتی، ۲۴ مقاله منتخب و ارائه شد.

دبیر کنفرانس تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی و رئیس مرکز رشد پژوهشگاه نیرو ادامه داد: همچنین در حاشیه کنفرانس ۲۲ کارگاه تخصصی با موضوعات فناوری‌های نوین، مقررات ملی ساختمان و روش‌های طراحی و اجرای بهینه تاسیسات مکانیکی برگزار شد. ارائه یک پنل تخصصی با موضوع ناترازی برق و مدیریت بارهای سرمایشی با حضور مدیران پژوهشگاه نیرو، ساتبا و مدیران بخش خصوصی فعال در حوزه صنعت تاسیسات از دیگر برنامه‌های مورد استقبال این رویداد بود.

بر اساس این گزارش، کنفرانس تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی، یکی از مهم‌ترین رویدادهای علمی و فناوری کشور در خصوص تبادل دستاوردها و تجربیات در زمینه علوم تاسیسات حرارتی و برودتی است که از سوی انجمن علمی مهندسی حرارتی و برودتی ایران با میزبانی یکی از دانشگاه‌ها/پژوهشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

برگزاری 22 کارگاه تخصصی در حاشیه کنفرانس

در حاشیه کنفرانس سال جاری 22 کارگاه تخصصی در موضوعات مختلف برگزار شد که شامل کارگاه‌های «سیستم سرمایش ترکیبی (کف سرد) راهکاری برای بهینه‌سازی مصرف انرژی» توسط طباطبایی، «دریچه‌ها و دمپرهای دود و حریق» توسط مهدی دانش، کارگاه «نکات بازرسی تاسیسات ساختمان‌ها» توسط روح‌اله واصف، کارگاه «پرسش و پاسخ مبحث 17» توسط کاوه نوری کوپایی، کارگاه «بررسی تغییرات مبحث 17 ویرایش پنجم» توسط رامین قاسمی اصل، کارگاه «اصول گزارش‌نویسی ویژه ناظران مکانیک» توسط عشقی‌منفرد و کارگاه «کاربرد چیلرهای جذبی در کاهش مصرف برق در صنعت و تهویه مطبوع» توسط جلال‌الدین ابیانه بود.

همچنین کارگاه «سیستم‌های VAV» توسط کوثر جعفری مرندی، کارگاه «طراحی سیستم گرمایش از کف» توسط امیرهوشنگ عاشقان نژاد، کارگاه «نکات کلیدی طراحی و نظارت سیستم آتشنشانی در ساختمان‌های مسکونی» توسط نیما اسلامیان، کارگاه «دریچه‌های هوا انواع و کاربردها» توسط جعفری، کارگاه «طراحی و انتخاب سیستم‌های VRF» توسط مهدی رمضانی، کارگاه «استفاده از روش‌های طراحی سیستم فرایندی برای طراحی و ارتقای سیستم سرمایشی و تهویه مطبوع» توسط محمد فخر‌الاسلام و کارگاه «حفاظت کاتدیک لوله‌های گاز» توسط مصطفی جلوه‌گران در حاشیه کنفرانس مذکور برگزار شد.

«نقش لوله‌های یکپارچه پلیمری در بهینه‌سازی لوله‌کشی تاسیسات»، «صدور خدمات مهندسی، نشست کمیته تخصصی تاسیسات مکانیکی، انتخاب سیستم‌های برودتی مناسب»، «انتخاب سیستم بهینه بر مبنای انرژی در ساختمان‌های بلند مرتبه»، «بررسی سیستم‌های لوله کشی سنتی و مدرن»، «انتخاب پمپ در سیستم‌های اطفای حریق صبا تام صنعت» و «طراحی سیستم‌های خورشیدی برای تامین برق خانگی» سایر کارگاه‌هایی بود که در حاشیه دومین کنفرانس بین المللی و پنجمین کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی ایران برگزار شد.

دومین کنفرانس بین‌المللی و پنجمین کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی روزهای 14 و 15 مهرماه با همکاری مشترک پژوهشگاه نیرو و انجمن علمی مهندسی حرارتی و برودتی ایران در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

کدخبر: 1048768 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟