مسافرانی که پرواز آنها با حمله موشکی ایران به اسرائیل لغو شد، چگونه پول بلیط خود را پس بگیرند؟

به گزارش رکنا، جعفریازرلو اظهارداشت: نظر به شرایط غیرمترقبه حاکم بر پروازهای کشور و بسته شدن تعدادی از فرودگاه های داخلی و بین المللی به تمامی شرکتهای هواپیمایی ابلاغ کرد: وجه بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیرمترقبه کنونی باطل اعلام شده باید بدون کسر جریمه استرداد شود.

وی افزود: بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیرمترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز با اولویت بندی مسافر( سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار/...)  بدون دریافت هزینه رزرو مجدد صورت گرفته و بلیت جدید صادر شود.

یازرلو تصریح کرد: بدیهی است این سازمان جهت انتقال هر چه سریعتر این دسته از مسافران در مسیر های داخلی و خارجی نسبت به صدور مجوزهای پروازی فوق العاده اقدام خواهد کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: وجه بلیت هایی که در تاریخ 1403/07/10 یا قبل از آن صادر شده اند و زمان پرواز تا پایان روز سه شنبه مورخ 1403/07/17 است چنانچه در شرایط حاضر مسافر به هردلیلی قصد انصراف از انجام سفر را داشته باشد ، باید مطابق شرایط (Involuntary) بدون کسر جریمه، استرداد شود.

وی ادامه داد: تمامی شرکت های هواپیمایی باید شرایط فوق الذکر را به طریق موثر به اطلاع تمام نمایندگی های مجاز فروش بلیت خود و همچنین مسافران برسانند. بدیهی است در صورت مشاهده تخلف از مفاد این بخشنامه با متخلفان برخورد مقتضی صورت خواهد پذیرد.

کدخبر: 1047057 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟