مقصر اصلی عدم پرداخت وام مسکن ملی، وزارت اقتصاد است!

به گزارش رکنا، محمدرضا رضایی‌کوچی، نماینده مردم جهرم در مجلس دوازدهم در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت: وزارت اقتصاد باید بانک‌ هایی که به طرح نهضت ملی مسکن تسهیلات نمی‌ دهند را جریمه کند. یعنی باید این بانک ها مالیات بدهند اما در حال حاضر بانک ها صاحب امنیت شده اند و معتقد هستند که برغم اینکه قانون پرداخت تسهیلات نوشته شده است اما هیچ ضمانت اجرایی ندارد. بنابراین پاسخگویی هم در کار نیست و به راحتی از قانون تخطی می‌ کنند.

محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

رضایی کوچی با بیان این که "تمام بانک ها در مجموع 12 درصد تسهیلات به بخش مسکن ملی پرداخت کرده اند" تصریح کرد:  من شکایت بانک ها را به رییس قوه قضاییه کرده ام و موضوع باید قضایی شود، زیرا وزارت اقتصاد به عنوان دستگاه نظارتی انجام وظیفه نمی کند و این عدم تمکین به قانون باید قضایی شود.

وی ضمن درخواست از رییس جمهور برای برگزاری اولین جلسه شورای عالی مسکن پس از اتمام سفر نیویورک گفت: متاسفانه در ماه اخیر متوجه شدیم که اساساً برخی از ارکان دولت با پرداخت تسهیلات مسکن مخالف هستند و این رویکرد بر روند ساخت خانه در آینده تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: امروز وزیر راه را به کمیسیون دعوت کردیم تا این مشکلات را مطرح و از سیاست های بخش مسکن مطلع شویم و به یک جمع بندی مناسب برسیم.

کدخبر: 1044467 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی