فاجعه در مسکن ملی اسلامشهر / زندگی 600 خانوار بازیچه پیمانکار / وزارت راه و شهرسازی پاسخ دهد!

به گزارش رکنا، پروژه 800 واحدی طرح نهضت ملی مسکن شهید سلیمانی (600 واحد پروژه شرکت آریا عمران پارس و 200 واحد پروژه شرکت مآب سازه ) در منطقه واوان اسلامشهر در استان تهران همانند اغلب پروژه های طرح نهضت ملی مسکن، سرنوشت روشنی ندارد. پروژه 600 واحدی شرکت آریا عمران پارس که بعد از حدود 5 سال به سختی 40 درصد پیشرفت کرده است، سال گذشته با فریبکاری مسئولان وقت در ایام دهه فجر واحدی را تکمیل شده به مردم و رسانه ها نشان دادند و پروژه 200 واحدی مآب سازه اگرچه به پیشرفت قابل توجه ای رسیده است اما با مشکل انشعابات و مشاعات مواجه شده و به بهانه های مختلف واحدهای تکمیل شده را تحویل نمی دهند و در آخر سرنوشت هیچکدام از این پروژه ها بعد از 5 سال مشخص نیست. یک پروژه درگیر انشعابات و مشاعات و پروژه دیگر در دستان یک ابربدهکار بانکی گروگان است.

ابربدهکار بانکی پیمانکار پروژه آریا عمران پارس؟

درخصوص مشکل پروژه شرکت آریا عمران پارس، یکی از متقاضیان این پروژه 600 واحدی به خبرنگار رکنا گفت: آخرین بار قرار بود جلسه ای درباره مشکلمان با حضور استانداری برگزار شود اما به دلیل حادثه سقوط هلی کوپتر رئیس جمهور، جلسه بدون استاندار برگزار شد و ما بلاتکلیف ماندیم.

این متقاضی با بیان اینکه از سال 99 ثبت نام کردیم و قرار بود واحدها را دو ساله تحویل دهند، گفت: سه سال از تاریخ قرارداد گذشته است و ما تا امروز آورده خود را به موقع پرداخت کردیم اما هیچ خبری از تکمیل واحدها نیست. پیمانکار می گوید وام 550 میلیون تومانی را به من نمی دهند و به همین دلیل کار نمی کنم. تعداد انگشت شماری کارگر در پروژه مشغول به کار است.

این متقاضی با بیان اینکه پیمانکار با نماسازی ساختمان به دروغ می گوید که پروژه 70 درصد پیشرفت کرده است، گفت: این در حالی است که پیشرفت پروژه نهایت به 40 درصد می رسد. از طرفی پیمانکار مردم را فریب می دهد و از طرفی مسئولان وزارت راه و شهرسازی سخن راست نمی گویند.

این متقاضی در ادامه گفت: از ابتدا پیمانکار پروژه آریا عمران پارس یک ابربدهکار بانکی بود و وزارت راه و شهرسازی با یک ابربدهکار بانکی قرارداد امضا کرد که واحدها بعد از دو سال تحویل ما شود. سپس بعد از گذشت یک سال از زمان قرارداد، متوجه شدند که پیمانکار یک ابربدهکار بانکی است اما از آنجا که باید طبق قانون پیمانکار را خلع ید می کردند و پیمانکار جدید انتخاب می کردند اما نه تنها این کار را نکردند بلکه با پیمانکار کنار آمدند و پیمانکار نیز هیچ آجری روی آجر نگذاشت.

این متقاضی با بیان اینکه تورم و گرانی باعث شده که هر سال کرایه و پول رهن افزایش زیادی داشته باشد، گفت: اگر می گویند که این پروژه ها مسکن ملی است، پس این چه وضعی است که برای ما ایجاد کرده اند؟ چرا پروژه 200 واحدی مآب سازه که دقیقا با پروژه ما شروع به ساخت شد، کامل است اما پروژه ما حتی به 40 درصد هم نرسیده است؟

اکباتان را می سازد اما پروژه مسکن ملی را رها کرده است!

این متقاضی افزود: سوال ما این است که چرا از ابتدا یک ابربدهکار بانکی را به عنوان پیمانکار پروژه انتخاب کردند؟ مگر نباید همان ابتدا استعلام بانکی و بررسی های لازم را انجام می دادند؟ این وضعیت نشان می دهد که ظاهرا استعلام و نظارتی در کار نبوده و مشخص نیست بر چه اساسی توانسته پیمانکار پروژه شود.

این متقاضی ادامه داد: این پیمانکار در حال حاضر در اکباتان مشغول به ساخت پروژه ای است که آمفی تئاتر آن از پروژه 600 واحدی ما بزرگتر است. حالا چگونه نتوانسته بعد از 5 سال پروژه ما را تکمیل کند؟ ما تا امروز 320 میلیون تومان پول پرداخت کردیم و این پیمانکار پول ما را گرفته و کار نکرده است. پس پول های ما کجا رفته است؟

تنها امید ما این واحدهای نیمه کاره است

یک متقاضی دیگر پروژه 600 واحدی شرکت آریا عمران پارس در این خصوص به خبرنگار رکنا گفت: پیمانکار پروژه 600 واحدی آریا عمران پارس به دروغ می گوید 70 درصد پروژه پیشرفت کرده است. داخل ساختمان ها هیچ چیزی وجود ندارد ما دیگر اعتمادی به مسئولان وزارت راه و شهرسازی نداریم. اخیرا به استانداری و اداره راه و شهرسازی اسلامشهر مراجعه کردیم و آقایان حبیبی، فرماندار اسلامشهر و کیهان، مدیر حوزه استاندار به ما قول پیگیری دادند.

تجمع متقاضیان مسکن ملی واوان

تجمع متقاضیان مسکن ملی واوان

این متقاضی در ادامه گفت: هفته گذشته مقابل وزارت راه و شهرسازی تجمع کردیم اما ما را پشت نرده ها نگه داشتند. ما از صبح تا بعد از ظهر بدون آب و غذا آنجا بودیم اما هیچ نتیجه ای نگرفتیم. یک سال است که می رویم و می آییم تا مسئولی کار ما را حل کند، اما هیچ مسئولی رسیدگی نمی کند. پیمانکار کار نمی کند و می گوید اداره کل وام نمی دهد. ما از شما درخواست داریم که صدای ما را به گوش مسئولین برسانید، چون تنها امید ما همین واحدهای نیمه کاره است.

به گزارش رکنا، پروژه 800 واحدی مسکن ملی شهید سلیمانی واوان اسلامشهر به دو پیمانکار، شرکت مآب سازه 200 واحد و شرکت آریا عمران پارس 600 واحد سپرده شد که هم اکنون پروژه 200 واحدی شرکت مآب سازه با پیشرفت 98 درصدی آماده تحویل است اما پروژه 600 واحدی آریا عمران پارس فقط حدود 40 درصد پیشرفت کرده است.

فیلم تماس تلفنی استاندار تهران با مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران

اخیرا متقاضیان مسکن ملی پروژه 600 واحدی آریا عمران پارس مقابل استانداری تهران تجمع کردند و علیرضا فخاری، استاندار تهران در جمع متقاضیان با حسین جنتی، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران تماس گرفت و قرار بر این جلسه ای با حضور این دو و حسین حبیبی، فرماندار اسلامشهر و پیمانکار و دیگر عوامل این پروژه از جمله نماینده بانک و نمایندگان متقاضیان برای بررسی و حل مشکل متقاضیان در اسلام شهر برگزار شود.

لازم به ذکر است که پروژه 200 واحدی مآب سازه به دلیل عدم نصب انشعابات مشکلات فراوانی دارد که در گزارش بعد به آن خواهیم پرداخت.

فیلم وضعیت پروژه 600 واحدی مسکن ملی واوان اسلامشهر، دی ماه 1402

گزارشات رکنا درخصوص پروژه 800 واحدی مسکن ملی شهید سلیمانی واوان اسلامشهر به شرح زیر است:

*متقاضیان مسکن ملی پول مشاعات را هم باید بپردازند! / وزارت راه و شهرسازی گزارش رکنا را تایید کرد

*پول 100 متر می گیرند ولی 55 متر تحویل می دهند! / سکوت وزارت راه و شهرسازی درباره شگرد جدید پول گرفتن از متقاضیان مسکن ملی

*می توانی پرداخت کن، نمی توانی به سلامت! / بدعت جدید وزارت راه در پول گرفتن از مسکن ملی ها!

*وضعیت پروژه 600 واحدی مسکن ملی واوان اسلامشهر پس از 4 سال اسفبار است

*پروژه مسکن ملی واوان اسلامشهر با 40 درصد پیشرفت دهه فجر افتتاح می شود؟

کدخبر: 1042884 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی