واریزی‌ های بی‌ پایان متقاضیان مسکن ملی تا کی ادامه خواهد داشت؟ / دولت پزشکیان چه برنامه ای دارد؟

به گزارش رکنا، بعد از حذف خلاف قانون متقاضیان از پروژه های مسکن ملی استان تهران از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، حالا متقاضیان استان ایلام نیز به عملکرد این بنیاد انتقاد دارند و خواهان نظارت مسئولان بر عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هستند. نظارتی که مشخص نیست در دولت چهاردهم، دولت مسعود پزشکیان چه سمت و سویی خواهد گرفت و آیا وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی و دیگر سازمان ها و نهادهای ذیربط می توانند از متقاضیان مسکن ملی مقابل پیمانکاران و مافیای خرید و فروش امتیاز این طرح دفاع کنند یا نه؟

در این خصوص یکی از متقاضیان طرح نهضت مسکن ملی شهر ایلام به رکنا گفت: من یکی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهر ایلام هستم که سال 1398 در این طرح ثبت‌ نام کردم و آورده اولیه این طرح به اصطلاح حمایتی را در شهریور سال 1399 به مبلغ 40 میلیون تومان و در موعد مقرر واریز کردم.

این متقاضی در ادامه گفت: بعد از یک واریزی 40 میلیون تومانی، در مدت این چهار سال 10 پیامک جداگانه برای من ارسال شد که برای هر پیامک واریزی مبلغ 50 میلیون تومان درخواست شده بود و من هم در موعد مقرر واریز کردم.

این متقاضی با بیان اینکه وکلات محضری بنیاد مسکن برای دریافت وام بالای 500 میلیون تومانی جهت پیشرفت پرژه به پیمانکار داده شد، گفت: با این حال و با گذشت چهار سال از اولین واریزی من نه تنها هنوز هیچ یک از پروژه ها به اتمام نرسیده و تحویل متقاضی نشده است بلکه ابتدای شهریور ما امسال مجددا پیام درخواست واریز وجه آن هم به مبلغ 100 میلیون تومان برای من ارسال شد.

این متقاضی با بیان اینکه برای پرداخت 100 میلیون تومان فقط دو هفته فرصت داده اند، گفت: سوال من این است که آیا مقام مسئولی بر عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت راه و شهرسازی نظارت دارد؟ استاندار و دیگر نهادها چرا پیگیر این پروژه ها نیستند؟ چرا صدای ما به گوش هیچکس نمی رسد؟

این متقاضی گفت: تا قبل از این هر سه ماه پنجاه میلیون تومان از اما می خواستند و حالا درخواست هایشان به 100 میلیون تومان رسیده است.

این متقاضی در آخر گفت: یک جوان شاغل با این تورمی که در کشور وجود دارد و با این وضع دریافت حقوق از کجا می تواند طی دو هفته 100 میلیون تومان تهیه کند؟ حالا وای به حال کارگران و بیکاران! این چه طرح حمایتی بود که از ما جوانان مسکن اولی شد؟ این طرح به غارت ما انجامید نه حمایت!

طرح نهضت ملی مسکن ایلام

کدخبر: 1032750 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟