اعلام 1280 پرواز برنامه‌ای و فوق العاده به فرودگاه امام خمینی(ره) تا امروز

به گزارش رکنا، سعید چلندری روز شنبه ۲۷ مردادماه در حاشیه آیین آغاز پروازهای اربعین در ترمینال سلام به خبرنگاران گفت: حدود ۱۱۸۰ پرواز برنامه‌ای و حدود ۱۰۰ پرواز فوق‌العاده تا این لحظه به شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اعلام شده است.

وی افزود: با توجه به اعلام روز افزون پروازها به شهر فرودگاهی، پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۳۲۰۰ پرواز تا پایان عملیات اربعین حسینی انجام شود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیان کرد: از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ بعد از ظهر هواپیماها با حدود ۱۰ تا ۱۲ مسافر کمتر پرواز می‌کنند. اما از ساعت ۱۶ محدودیتی در تعداد مسافر برای اعزام وجود ندارد.

چلندری اظهار کرد: میانگین تاخیر پروازهای اربعین تا این لحظه ۱۳ دقیقه است که مربوط به ترافیک فرودگاه نجف و تاخیرات عملیاتی می‌شود.

وی یادآور شد: ۱۴ شرکت داخلی و دو شرکت خارجی در عملیات اربعین ۱۴۰۳ به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

اعزام 70 درصد زائران عتبات از ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در سال جاری

سعید چلندری در آیین آغاز پروازهای اربعین حسینی هم‌زمان با سالگرد تدفین شهید در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اظهار کرد: امروز همکاران ما در این شرکت با افتخار به زائران اباعبدالله خدمت رسانی می‌کنند.

وی افزود: ترمینال سلام با مساحت حدود ۵۴ هزار متر مربع برای خدمت به زائران عتبات محیا شده و این ترمینال با تدفین شهید گمنام ثبت بین‌المللی شد.

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: سال گذشته ۸۲ درصد زائران اربعین و ۳۲ درصد از زائران خانه خدا از ترمینال سلام اعزام شدند و امسال نیز حدود ۷۰ درصد زائران عتبات از شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند.

چلندری بیان کرد: ۲۵ موکب از سوی ارگان‌ها و شرکت‌های مستقر در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برپاشده‌اند و از لحظه‌ای که زائران شرف حضور پیدا می‌کنند مورد میزبانی قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: نیروهای خدوم پلیس و سپاه فرودگاه امام خمینی(ره) در ایام اربعین اقدامی به عنوان چک و بازرسی انجام نمی‌دهند، بلکه به زائران اربعین حسینی خیر مقدم عرض می‌کنند و ایشان را هدایت می‌کنند.

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در شهر فرودگاهی امام خمینی در ایام سفرهای اربعین برای ۱۷ هزار خودرو به صورت ۱۰۰ درصد رایگان جای توقف در نظر گرفته شده است.

کدخبر: 1030570 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟