ترکیب تیم اقتصادی دولت، مهم‌ تر از شخص وزیر اقتصاد است

به گزارش رکنا، محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت: ممکن است گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای وزارت اقتصاد، جزء نفرات اول و یا دوم اقتصادی نباشد. یعنی چهره‌هایی کارآمدتر هم داشته باشیم، ولی آن چه در رأی مجلس به وزیر اقتصاد مهم است، ترکیب تیم اقتصادی دولت است. یعنی اگر فرد معرفی شده در هماهنگی کامل با تیم اقتصادی دولت باشد، رأی اعتماد را کسب می‌کند.  

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس دوازدهم افزود: در واقع خواسته‌ی ما حضور یک تیم هماهنگ، منسجم و دارای راهبرد مشخص اقتصادی است به این معنا که دیگر شاهد تنش و تفرق سیاست گذاری در داخل دولت نباشیم.

وی ترکیب تیم اقتصادی دولت را مجموعه رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و معاون اقتصادی رییس جمهور برشمرد و اختلاف دیدگاه در این تیم را عامل بسیاری از نابسامانی‌های اقتصاد خواند.

زنگنه تأکید کرد: ما تا کنون از این ناحیه ( عدم هماهنگی و انسجام تیم اقتصادی دولت) بسیار متضرر شدیم. البته شاخصه‌هایی که مقام معظم رهبری هم در فرمایشات خود اشاره فرمودند، بسیار مهم است ولی در کنار آن موارد، هماهنگی و انسجام در این تیم، از مهم ترین عوامل در ارزیابی وزیر اقتصاد آینده کشورمان و رأی اعتماد مجلس به اوست. این موضوع باید مورد توجه دقیق رییس جمهور هم قرار بگیرد.

کدخبر: 1027254 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟