فعالیت بیش از 5 هزار بنگاه مشاور املاک غیرمجاز در شهر تهران

به گزارش رکنا، یاسر دستمالچیان، دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات در خصوص اخباری مبنی بر وجود ۲ هزار و ۵۰۰ بنگاه مشاور املاک غیرمجاز در سطح شهر تهران توضیحاتی ارایه کرد.

دستمالچیان در این خصوص گفت: به تازگی اعلام شده که ۱۲ هزار بنگاه مشاور املاک مجاز و ۲ هزار و ۵۰۰ بنگاه غیرمجاز در سطح شهر تهران وجود دارد که به نظر می رسد این آمار در خصوص غیرمجازها چندان با واقعیت منطبق نباشد.

وی ادامه داد: طبق اعلام اتحادیه مشاوران املاک در سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ بنگاه مشاور املاک در سطح شهر تهران وجود داشته است. این در حالی است که طبق بررسی‌های انجام شده هم‌اکنون در شهر تهران بیش از ۵ هزار بنگاه مشاور املاک غیرمجاز در حال فعالیت است.

دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات بار دیگر بر ثبت رسمی معاملات خرید و فروش و همچنین اجاره تاکید کرد و افزود: مشاهده می شود برخی به خلاف نسبت به کد فروشی در پیشوا، قرچک و ورامین اقدام کرده اند که ضرورت دارد تا به این قبیل فعالیت های خلاف قانون و غیرمجاز پایان دهند.

دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات افزود: طبق آمارها بیش از ۵ هزار بنگاه مشاوره املاک غیرمجاز در سطح شهر تهران وجود دارد که در استان تهران این رقم بسیار بیشتر ثبت شده است و یکی از مشکلات این تعداد از غیر مجازها، فرار مالیاتی گسترده ای است که در این حوزه شکل گرفته است.

وی در آخر گفت: ما آمادگی داریم تا در طرح مشترکی با سازمان امور مالیاتی نسبت به برخورد با واحدهای غیر مجاز اقداماتی را انجام بدهیم.

کدخبر: 1027079 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟