هلو رکورد ارزانی و گرانی را شکست!

به گزارش رکنا، گزارش مرکز آمار ایران از متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور در تیر 1403 حاکی است: در گروه نان و غلات، اقلام "شیرینی خشک" با 2.3 درصد درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در این گروه، اقلام "شیرینی خشک" با 2.3 درصد و "رشته آش" با 2.1 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها،  بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام "گوشت گوسفند" با 3.3 درصد و "گوشت گاو یا گوساله" با 1.4 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "مرغ ماشینی" با 0.3ـ درصد می­‌باشد.

در گروه لبنیات، تخم‌مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیرخشک" با 2.7 درصد و "دوغ پاستوریزه" با 2.5 درصد است و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "تخم‌مرغ ماشینی" با 1.9ـ درصد و "روغن نباتی جامد" با 0.4ـ درصد می­‌باشد.

در گروه میوه و خشکبار؛ بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پرتقال" با 27.7 درصد، "سیب" با 20.9 درصد و "هندوانه" با 13.4 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "هلو" با 23.5ـ درصد می­‌باشد.

البته قیمت هلو در تیر ماه در مقایسه با تیرماه سال گذشته 94.9 درصد افزایش داشته و این محصول رکورددار گرانی در یک سال گذشته است.

در گروه سبزیجات و حبوبات،  بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به"هویج فرنگی" با 21.4 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "بادنجان" با 13.6ـ درصد، "پیاز" با 5.6ـ درصد و "سیب‌زمینی" با 5.2ـ درصد می­‌باشد.

همچنین در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شکر" با 6.0 درصد و "قند" با 5.9 درصد می­‌باشد.

منبع: تسنیم

کدخبر: 1024129 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟