قله مصرف برق را  طی هفته آینده خواهیم زد

به گزارش رکنا، محرابیان وزیر نیرو درخصوص جلسه با مدیران توزیع  شبکه سراسری برق که ساعتی پیش برگزار شد، گفت: امروز با توجه به پیش بینی گرمایی که برای روزهای آینده داریم، ضرورت داشت جلسه ای با مدیران داشته باشیم. جلسه اول در سطح مدیران ارشد برگزار شد و به زودی جلسه ای با همه مدیران توزیع و برق منطقه ای به صورت برخط خواهیم داشت.

وی با ابن که متوسط رشد مصرف در سال های گذشته حدود 4 درصد بوده است، گفت: برای صنعت برق سه سناریوی پیش بینی می شود، سناریوی رشد مصرف سه درصد، رشد مصرف چهار و نیم درصد، رشد مصرف 6 درصد اما اتفاقی که رخ داده امسال در اثر افزایش شدید مصرف ما تا الان رشد بالای هشت درصد را داشتیم و پیش بینی میکنیم که  این رشد به نه درصد هم طی روزهای آینده برسد.

وزیر نیرو با بیان این که این مسئله دو چالش تولید برق و توزیع برق را برای ما ایجاد میکند، درباره چالش توزیع برق گفت: بسیاری از نقاط کشور در اثر این افزایش مصرف، خطوط انتقال و شبکه توزیع و فوق توزیع و پست ها  اشباع میشود و کار تامین برق را دچار مشکل میکند

محرابیان درگفتگوی زنده با صداوسیما با بیان این که لازم بود در این جلسه پیش بینی های لازم برای تولید و انتقال و مدیریت مصرف داشته باشیم، از راه اندازی برخی نیروگاه های تعمیری خبر داد و گفت: ما تا فردا صبح از همه ظرفیت های نیروگاهی مان استفاده میکنیم، حدود شش واحد نیروگاهی بزرگ داشتیم که از مدار خارج شده بود اما امروز صبح دو مورد برگشت و تا فردا مابقی به شبکه برمیگرددو تا فردا صبح همه در شبکه تولید برق خواهند کرد.

وی افزود: علاوه بر این تمام همکاران ما به حالت آماده باش هستند چرا که با افزایش مصرف و گرما، حوادث هم افزایش پیدا میکند

وزیر نیرو ادامه داد: در این راستا گروه های واکنش سریع به حالت آماده باش هستند تا در صورت ایجاد حادثه، سریع وارد عمل شوند و از خاموشی ها جلوگیری کنند یا رفع مشکل خاموشی کنند.

محرابیان با بیان این که پیش بینی ما این هست که قله مصرف را  طی هفته آینده خواهیم زد، گفت: از مردم تشکر میکنم که ما را در این مدیریت مصرف یاری میکنند اما عده قلیلی پرمصرف همکاری نمیکنند که تذکر داده ایم و امیدواریم مصارف خودشان را کاهش بدهند. امیدوارم با همکاری مردم این شرایط را مدیریت کنیم.

کدخبر: 1022381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟