جناب رئیس جمهور منتخب، احتمالاً جنابعالی از وضعیت فلاکت بـار آب و بـرق در کشور خبـر ندارید!

به گزارش رکنا، سیدهاشم اورعی با بیان اینکه برخی سیاسیون و مدیران سابق با نفوذ، در پی حفظ منافع خود و انتخاب افراد ضعیف در پست‌ های کلیدی هستند، نسبت به آینده کشور ابراز نگرانی کرده است.

اورعی با اشاره به بحران‌ های کنونی کشور در حوزه‌ های انرژی، بر ضرورت انتخاب وزرایی کارآمد و متخصص تاکید کرده و از انتخاب افرادی با کمترین صلاحیت در این پست‌ ها انتقاد شدید کرده است.

وی همچنین نسبت به تکرار اشتباهات گذشته و ادامه روند رو به زوال کشور هشدار داده است.

در این نامه که متن آن در اختیار رکنا قرار گرفته است، آمده است:

"نامه ای سرگشاده به رئیس جمهور منتخب"

موضوع: دولت گماشتگان

باسلام، در دیدار دیروز با اعضاء ستادهای مردمی از عموم جامعه خواستید که هر کجا اشتباه می روید گوشزد کنند و گلایه کردید که همه آدمهای خودشان را معرفی می کنند.

از آنجا که اینجانب قصد ندارم خود و یا افراد دیگری را جهت وزارت و صدارت پیشنهاد نمایم و در پی تقاضای جنابعالی مطالب زیر را در نهایت صداقت و صراحت به اطلاع می رسانم.

پس از چهار دهه فعالیت در زمینه های علمی، تحقیقاتی، صنعتی و اقتصادی و ارتباط مستمر با برخی وزارتخانه ها از جمله نیرو، نفت و صمت روش جنابعالی در پیشنهاد اعضاء کابینه به مجلس به دو دلیل به بیراهه کشانده شده است.

اول اینکه برخی سیاسیون قدیمی و صاحب نفوذ که به دلایلی امکان ادامه صدارتشان میسر نیست، با حمایت از افراد ضعیف برآنند تا آنان را پشت میز وزارت نشانده و خود نقش پدرخوانده را ایفاء کنند و دوم اینکه مدیران برخی شرکتهای به اصطلاح خصوصی که از جیب ملت و رانت به قدرت رسیده اند را به عضویت و حتی دبیری برخی کمیته ها منصوب نموده و ایشان به دنبال آنند که نوچه های خود را پشت میز وزارت نشانده تا از این طریق امکان تداوم رانت خواری فراهم گردد.

در کجای دنیا سراغ دارید که اولین جلسه پیشنهاد وزیر در دفتر شرکتی به اصطلاح خصوصی تشکیل شود؟!

جناب رئیس جمهور منتخب، احتمالاً جنابعالی از وضعیت فلاکت بار برق در این روزها خبر ندارید چون برق مکانهایی که می روید قطعاً جریان دارد و احتمالاً اخبار واقعی به شما نمی رسد. جهت استحضار زمان قطع برق بسیاری صنایع به سه روز در هفته رسیده و اخیراً به صنایع بزرگ اعلام شده که از اول آبان امکان تامین گاز میسر نخواهد بود.

بحران آب را هم که دیگر نیازی به توضیح نیست و همه از آن مطلعیم. در چنین شرایطی شاهد آنیم که در لیست 15 نفره پیشنهادی برای به دست گرفتن سکان وزارت نیرو تقریباً همگی از مدیران ارشد این حوزه اند و باید به عنوان متهم ردیف اول در دادگاه ملت محاکمه شوند. وقتی که شما در مراسم عزاداری سالار شهیدان در حال نوحه خوانی بودید صاحبان زر و زور سخت در تکاپو بودند تا افرادی از جمله با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد معارف اسلامی را به شما پیشنهاد داده تا کشتی بحران زده آب و برق کشور را به ساحل امن برسانند.

جناب رئیس جمهور منتخب، تاریخ ایران سرتاسر افرادیست که با زیر پا نهادن منافع ملّی به دنبال امیال خویشند در حالیکه تعداد بزرگانی چون امیر کبیر از تعداد انگشتان دست فراتر نمی رود.

در خاتمه ضمن تاکید مجدد بر اینکه نظرات اینجانب صرفاً در راستای منافع ملّی می باشد، پیشنهاد می شود کمیته بازی را کنار نهاده و دایره دید خود را گسترش دهید. مگر نه اینکه "آزموده را آزمودن خطاست". تقریباً تمام افرادی که برای عضویت کابینه مطرحند همانهایی هستند که تحت عناوینی چون اصلاح طلب، اصولگرا و ... کشور را به این روز انداخته اند.

توفیق جنابعالی را در هدایت این کشتی طوفان زده از درگاه پروردگار مسالت دارم.

نشسته ام در انتظارِ این غبارِ بی سوار

دریغ کز شبی چنین سپیده سر نمی زند

سیدهاشم اورعی

استاد دانشگاه صنعتی شریف و

رئیس اتحادیه انجمن های انرژی ایران

3 مرداد 1403

کدخبر: 1022271 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟