برنامه های روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی کاخ گلستان اعلام شد

به گزارش  اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، آفرین امامی گفت: به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی برنامه های متعدد و متنوع شامل افتتاح نمایشگاه و برپایی نشست های تخصصی برگزار می شود.

وی ادامه داد: برنامه شب تنبور با حضور استاد حیدر کاکی با برپایی نشست تخصصی فرهنگ و آیین موسیقی تنبور به همراه رونمایی از کتاب تازه منتشر شده موسیقی یارسان با اجرای موسیقی گروه واله و نمایش نگاره های

ساز تنبور در مرقع گلشن در روز ۲۹ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در این مجموعه جهانی برگزار می شود.

امامی افزود: نمایشگاه «هنر ایران» ایران از دریچه دوربین گدار با هنرمندی زهرا کرامت در گوشوار ایوان تخت مرمر در روز ۲۹ اردیبهشت افتتاح می شود.

وی گفت: نمایشگاه عکسی از تصاویر موجود در مخزن آلبومخانه این مجموعه و با موضوع جنگل های هیرکانی، راه آهن و کاروانسراهای ایرانی(آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو) در موزه عکاسخانه در تاریخ ۳۰ اردیبهشت افتتاح می شود. همچنین نمایشگاه پوشاک اقوام نیز در این روز در موزه مردم شناسی کاخ گلستان افتتاح می شود.

امامی ادامه داد: در روز ۳۱ اردیبهشت نیز نمایشگاه خوشنویسی نسخ استاد سید حسن چاوشی به مناسبت خجسته میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با شعار میراث دینی و میراث رضوی در هفته کرامت در موزه مردم شناسی افتتاح می شود، همچنین نشست تخصصی طرح های جامع حفاظت محدوده های تاریخی و مسئله مشارکت اهالی با سخنرانی های کامران ذکاوت، مهدی مجابی، مروارید قاسمی و مصطفی پورعلی در عمارت باب عالی برگزار می شود.

وی افزود: نشست تخصصی با عنوان کاخ گلستان, میراث زنده, تاب آوری و سازگاری و با سخنرانی دکتر اسکندر مختاری و میرسید احمد محیط طباطبایی در موزه مردم شناسی(کاخ ابیض) در تاریخ اول خرداد برگزار می شود.

امامی گفت: همچنین در روز دوم خرداد کارگاه هنر و معماری ویژه کودکان با اجرای کارگاه آموزشی شناخت معماری قاجار از دریچه کاخ گلستان، خلاقیت با آجر، خط بنایی، هندسه و نقوش و قصه کاشی در حیاط عمارت بادگیر برگزار می شود. همچنین کارگاه آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان با عنوان دیرینه ای به رنگ امروز در روز میراث فرهنگی - الفبای زندگی برگزار می شود.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان خاطرنشان کرد: بازدید ویژه جانبازان از این مجموعه جهانی در روز ۳ خرداد نیز برگزار می شود.

 

کدخبر: 998778 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟