هوش مصنوعی دستیار پزشکان می شود

به گزارش رکنا: بیشتر پزشکان به این دلیل که می‌خواهند به بیماران کمک کنند، به سمت پزشکی می‌روند اما سیستم مراقبت‌های بهداشتی امروزی ایجاب می‌کند که پزشکان هر روز ساعت‌ها را برای کارهای دیگری مانند جستجو در پرونده‌های الکترونیکی سلامت، نوشتن اسناد، رمزگذاری و صورتحساب، تایید و مدیریت استفاده صرف کنند. این کارها اغلب از زمانی که برای مراقبت از بیماران صرف می‌شود، پیشی می‌گیرند. این وضعیت به فرسودگی شغلی پزشک، ناکارآمدی اداری و مراقبت بد از بیماران منجر می‌شود.

به نقل از ام‌آی‌تی نیوز، شرکت «امبینس هلثکر»(Ambience Healthcare) مستقر در کالیفرنیا سعی دارد با ارائه یک پلتفرم مجهز به هوش مصنوعی برای انجام دادن وظایف معمول پزشکان به صورت خودکار، این وضعیت را تغییر دهد.

«مایک نگ»(Mike Ng) مدیرعامل امبینس که شرکت را همراه با «نیکیل بودوما»(Nikhil Buduma) تاسیس کرده است، گفت: ما دستیارهایی را می‌سازیم تا به پزشکان قدرت‌های هوش مصنوعی فوق‌العاده بدهیم. پلتفرم ما مستقیما در پرونده‌های الکترونیکی سلامت تعبیه شده است تا به پزشکان امکان دهد بر آنچه بیشترین اهمیت را دارد -یعنی ارائه بهترین مراقبت از بیمار- تمرکز کنند.

مجموعه محصولات امبینس، هوش مصنوعی را در لحظه مدیریت می‌کنند و بررسی هزاران قانون را برای انتخاب رمزهای مناسب صورتحساب بیمه سهولت می‌بخشند. این پلتفرم می‌تواند خلاصه‌ جلسات را پس از ویزیت به زبان‌های گوناگون برای بیماران و خانواده‌ آنها بفرستد تا همه را در جریان قرار دهد.

بنیان‌گذاران امبینس معتقدند که با بهبود بهره‌وری پزشک، به سیستم مراقبت‌های بهداشتی کمک خواهند کرد تا کمبود مزمن پزشکان را که انتظار می‌رود در سال‌های آینده افزایش یابد مدیریت کند.

آیا این خبر مفید بود؟