افسردگی ناشی از اخبار منفی برای خبرنگاران ؛ مراجعه به روانشناس هر ۶ ماه

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، امروز، 19 مهرماه، روز جهانی سلامت روان است. به گفته برخی خبرنگاران به رکنا، به‌نظر می‌رسد هر خبرنگاری به‌نوعی به دلیل استرس کاری و ناتوانی در به نتیجه رساندن مشکلات جامعه، با یکی از انواع افسردگی دست و پنجه نرم می‌کند. بخشی از این استرس برای خبرنگاران در رسانه‌های دولتی به سرعت انتشار اخبار در نشست‌های خبری مربوط می‌شود، در حالی که در رسانه‌های خصوصی و روزنامه‌ها، نگرانی از بی‌نتیجه بودن گزارش‌ها ایجاد استرس می‌کند.

دکتر شریفی یزدی، روانشناس اجتماعی، در گفت‌وگو با رکنا اظهار داشت: خبرنگاری در تمام کشورهای جهان به‌عنوان یکی از مشاغل سخت، پر استرس و فرسایشی شناخته می‌شود و دلایل مختلفی دارد. یکی از این دلایل، مواجهه مداوم با انواع اخبار منفی و فشارهای اجتماعی و قانونی است. بنابراین، این شغل از نظر روحی و روانی بسیار چالش‌برانگیز است.

او ادامه داد: اگر خبرنگاران درمان نشوند، پس از مدتی به مشکلاتی چون افسردگی، اضطراب، نشخوار فکری و وسواس دچار می‌شوند. برای جلوگیری از این مسائل، خبرنگاران باید مسیری مشابه روانشناسان را طی کنند. هر روانشناس حرفه‌ای معمولاً هر 6 ماه یک بار به روانشناس دیگری مراجعه می‌کند تا در صورت بروز مشکل، سریع‌تر درمان شود.

دکتر شریفی یزدی افزود: توصیه ما به خبرنگاران و سایر مشاغل مشابه این است که حتی اگر مشکلی ندارند، به‌طور مرتب با روانشناس در ارتباط باشند تا از انباشت مشکلات جلوگیری کنند و زودتر درمان شوند.

کدخبر: 1049911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ملینا جعفری دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟