جزئیات قرارداد شهرداری تهران با چین از زبان زاکانی ! / شایعه ها زیاد واقعیت چیز دیگریست !

به گزارش خبرنگار شهری رکنا،  زاکانی در تشریح تاخیر در اجرای  قرارداد چین  در خصوص خرید ناوگان حمل و نقلی اعلام کرد:حواشی بسیاری در این قرارداد به وجود آمد مانند اینکه گفتند ناوگان خریداری شده 80 سانت بلندتر از تونل های ماست که جوک قرن است و اصلا اینطور نیست.

او در اشاره به موارد دیگر گفت:ناوگان خریداری شده از چین دارای استاندارد های  پیشرو جهان است و مبتنی بر  نسل آخر ناوگان دنیا سفارش داده شده است.

 زاکانی درباره برقی سازی تاکسی ها گفت: اینکه خودروی برقی گرانتر از خودروی بنزینی است اما امسال میلیاردها دلار برای واردات بنزین هزینه خواهد شد، اظهار کرد: قانون الزامی را برای دولت تعیین کرده که اگر صرفه جویی شد بر اساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید مبالغی پرداخت شود اما در قانونی که در پایان مجلس یازدهم تصویب شد سازمانی را پیشنهاد دادند که زیر نظر رییس جمهور به صورت پیشینی با تضمین مجموعه های مختلف امکان پرداخت را فراهم کند. برقی سازی اراده شهید رئیسی و دولت ایشان بود و کار پیش رفت و امروز اراده دولت آقای پزشکیان است و در دیدار دو روز پیش با وزیر صمت، ایشان  اعلام کرد که راهی جز این نداریم.

شهردار تهران ادامه داد: اولین خریدی که انجام شد از کرمان خودرو به تعداد ۱۷۱ دستگاه بود که قیمت هر خودرو یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است؛ از این رقم ۴۰۰ میلیون تومان توسط راننده پرداخت می‌شود. بخشی از این خرید همان تاکسی فرسوده به صورت میانگین ۱۵۰ میلیون تومان است و جز این، دو وام برای رانندگان پیش بینی شده که وام ۶۰۰ میلیون تومانی با سود هشت درصدی و وام ۳۰۰ میلیونی صندوق کارآفرینی هم با سود هشت درصد بود. تلاش ما باز کردن مسیری است که ماده ۱۲ و قاعده امروز بتواند کمک ک

او در پایان افزود:در تولید داخلی هم کششش در داخل کشور وجود ندارد  و باید برای نوسازی ناوگان از تولیدات وارداتی هم استفاده کنیم.

 

کدخبر: 1046635 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟