دهن کجی مجلس برای بازنشستگان تامین اجتماعی ! /  مجلسی ها خون بازنشستگان را توی شیشه کردند !

به گزارش رکنا،لایحه دو فوریتی  متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی  در مجلس شورای اسلامی رای نیاورد.لایحه ای که در آن سایر سطوح بازنشستگان هم مشمول طرح همسازن سازی می شدند .اما با این تصمیم مجلس شورای اسلامی بسیاری از بازنشستگان تامین اجتماعی از دریافت متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی محروم شدند.

عدم تصویت لایحه دو فوریتی متناسب سازی حقوق بازنشستگان

سعید تبریزیان فعال بازنشستگان  در واکنش به عدم تصویب لایحه متناسب سازی حقوق بازنشستگان به خبرنگار کارگری رکنا گفت:با تمام تلاشهایی که فعالان جامعه بازنشستگان در ارائه این لایحه به مجلس داشتند اما ااین لایحه رای نیاورد و در ادامه باید اعلام کنم لایحه دو فوریتی اصلاح برخی از ماده های قانونی ۲۹ و ۲۸ لایحه برنامه هفتم در مجلس  هم بررسی شد .

این فعال بازنشسته با تاکید بر نقاط ضعف لایحه دو فوریتی متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت:این لایحه طی ۸ ماه گذشته به جایی نرسیده است  با بازی با کلمات و ایجاد ابهام در قوانین توان اجرای  آن را تضعیف می کنند.

بازی با کلمات؛ وجود ابهام در قوانین

تبریزیان در ادامه با اشاره به ابهام دیگری در ماده 28 قانون کار گفت:جهت اطلاع آن دسته از فرمول نویسان و متداخلین در اموربازنشستگی  تامین اجتماعی که خود را منادی بازنشستگان میدانند اگر  امروز در مجلس ماده ۱ در جز ۲ بند ر ماده ۲۸ قانون عبارت کلمه «غیر حداقل بگیر» حذف و تبصره زیر به آن الحاق گردد که متن عبارت است از«حداقل مبلغ متناسب سازی متعلقه معادل ۱۰٪حداقل دستمزد قانون کار هر ساله بوده دوستان اینجا دقت داشته باشید تمامی گروهها منظورش اینه که ۱۰٪حداقل حقوق قانون کار و این موضوع را جدا نکرده است .

این بازنشسته تامین اجتماعی در ادامه گفت: در بخش دیگری از این ماده قانون اشاره شده است که سابقه بیمه پردازی را مد نظر قرار می دهند، مستمری آنها به نسبت سنوات  بیمه پردازی می شود،این متناسب سازی با سابقه پرداخت حق بیمه آنان خواهد بود .

او با اشاره به ابهام بخش دیگری افزود: توجه کنید فقط در قانون  پرداخت بیمه نوشته شده و به سابقه پرداخت اشاره نشده است. این قانون اگر تاییدیه مجلس بگیرد تا ۵ سال دیگر بازنشستگان برای متناسب سازی فقط وفقط هر ساله ۱۰٪حداقل حقوق قانون کار مبلغ متناسب سازی دریافت می کنند.

اجرایی کردن ماده 96 قانون کار

تبریزیان با اشاره به تصمیمات بی تاثیر درباره سرنوشت قوانین بازنشستگان گفت: به این ترتیب حقوق بازنشسته پایمال خواهد شد متاسفانه آن فرمول نویسان اگر بجای این که بازنشستگان را با فرمول نویسی سر بگردانند به دنبال  اجرایی کردن ماده ۹۶ می بودند الان این لایحه ظالمانه را کارشناسان سازمان  بازنشستگی به مجلس ارسال نمی کردند.  

حذف این کلمه حق کارگر را ضایع می کند

او با اشاره به مورد دیگری از ابهام کلمات در قوانین گفت: در ماده ۲ در تبصره ۴  و ماده ۲۹ قانون کار  اگر کلمه " رضایت خود" حذف شود کلیه کارگران با نظر دستگاه مربوطه، مردان ۳۵ سال و برای زنان ۳۰ سال می توانند ادامه کار دهند یعنی اجازه کارگر رو برداشتن و هر زمان دستگاه مربوطه بخواهد می تواند بدون هیچ اعتراضی  کارمند و یا کارگر را اخراج کند.

 

 

 

کدخبر: 1045748 ویرایش خبر
لینک کپی شد
منیره چگینی آزده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی