باجه‌های تلفن عمومی در عصر موبایل همچنان در شهر!/ بار سنگین بر دوش مخابرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در این تصویر شما یکی از میلیون ها تلفن عمومی تعبیه شده در پیاده رو های کشور را مشاهده می کنید که به نظر می آید سال هاست کسی از آن استفاده نکرده است. باجه های تلفن عمومی نه تنها در ایران بلکه در تمام کشور های جهان وجود دارند. براساس آخرین آمار اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU)، در حال حاضر به ازای هر هزار نفر در جهان، یک تلفن همگانی وجود دارد که دانش‌آموزان، سربازان و البته مزاحمان تلفنی از این دستگاه ها بیش از بقیه بهره می برند.

بر اساس سرشماری ها اکنون بیش از 100 هزار باجه تلفن همگانی در سطح کشور وجود دارد که شهروندان با استفاده از کارت های مخصوص می توانند از خدمات آنها بهره مند شوند. محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران درباره وضعیت باجه‌های تلفن‌ همگانی اظهار کرد: براساس تعهدات شرکت مخابرات ایران، ما مجبوریم همچنان این باجه‌ها را در ایران داشته باشیم. در حالیکه بیش از ۱۵ سال است که مخابرات در این حوزه متضرر است. وی با اشاره به هزینه نگهدای از این تلفن‌ها که بسیار بیشتر از درآمد حاصل از آن‌ها است، خبر از تداوم سرویس دهی مخابرات ایران به باجه های تلفن عمومی داد.

این در حالی است که با وجود تلفن های شخصی برای هر فرد و عدم رواج کارت های مخصوص در بین بسیاری از مردم ایران، تلفن های عمومی همچنان در پیاده رو ها نصب هستند و فضای به خصوصی را اشغال کرده اند. آیا بهتر نیست که مخابرات به فکر برداشت این تلفن های عمومی یا کاربرد تکنولوژی های نوین و جدیدتری به جای آنها باشد؟

 

کدخبر: 1045439 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پارمیدا محمدی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟