حرکت بمب‌های ساعتی چهار چرخ در شهر توسط صافکارهای سلبریتی!/گول ظاهر زیبا و سالم خودرو ها را نخورید!+ فیلم

فرورتیش رضوانیه- فعال رسانه ای با تولید این ویدئو هشدار دهنده به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: اخیرا ما در شبکه های اجتماعی شاهد حضور صافکار سلبریتی هایی هستیم با تبلیغات گسترده برای صفحه شان، خود را فردی دلسوز مردم نشان می دهند و تعمیر بهتر و با کیفیت تر ماشین را برای مردم تبلیغ می کنند. آنها مردم را با وعده پرداخت کمترین هزینه برای تعمیر ماشین هایشان فریب می دهند و سود خود را از این فریب کاری می برند. اما تعمیرکاری آنها در ناقص ترین حالت ممکن انجام می شود. درب ضربه خورده، اتاقک های متلاشی، بدنه های قر شده... در هیچ یک از این موارد تعمیرات کامل و درستی توسط صافکار سلبریتی ها انجام نمی شود.

کاری که این افراد می کنند تعمیر ظاهری خودرو است. آنها خودروهای خرابی که نیمی از آنها در تصادف سالم مانده است به یکدیگر وصل می کنند و به افراد می فروشند. نکته قابل توجه این است که زمانی که فلز تحت فشار زیادی قرار می گیرد، استحکام اولیه خود را از دست می دهد. به همین دلیل در اکثر مواقع برای تعمیر بدنه اتومبیل ها، از قطعات پلاستیکی به جای فلزی استفاده می شود. هنگامی که نقاط جوش کارخانه توسط صافکار ها دستکاری و جا به جا می شوند و صافکار در هر نقطه و به شکل دلبخواهی فلز ها را به یکدیگر جوش می دهد، در ظاهر اتومبیل را تعمیر می کند. اما او با این عمل جان مردم و به ویژه سرنشینان آن خودرو را به خطر می اندازد.

حال به این فکر کنید که اگر این خودروی قلابی که حتی با قطعات خود کارخانه هم سر هم نشده، سرویس یک مدرسه، سرویس رفت و آمد کارکنان کارخانه های پتروشیمی و... باشد، چه فجایعی را می تواند به بار بیاورد. سرنشینان آن خوردرو علی رغم ظاهر سالم ماشین جانشان همواره در خطر است و احتمال مرگ در تصادفات برای آنها بیشتر است.

مشکل بزرگ دیگری که این مسئله ایجاد می کند، در خصوص افرادی است که با این خودرو ها تصادف می کنند. بدنه این ماشین های به ظاهر سالم با کوچک ترین ضربه و برخورد با ماشین های دیگر جمع می شوند و سرنشینان آنها را دچار آسیب های جسمانی فراوان و مرگ می کنند. در این هنگام فرد ضارب به قاتل تبدیل می شود و زندگی اش برای همیشه متحول می شود. متاسفانه در بسیاری از تصادفات که ضارب را مقصر می شناسند و مجازات می کنند، قانون ملزم است که با کارشناسی نوع و شدت برخورد و ماشین های تصادفی، اجازه تردد مجدد این خودرو های ناقص را در خیابان ها و جاده ها ندهند و خودرو را به اوراقی بفرستند.

از دیگر مشکلات عظیمی که این خودرو ها ایجاد می کنند، در تعویض اتاق خودرو است. زمانی که به اصطلاح «تعمیر خودرو» به دست صافکار سلبریتی ها انجام می شود، قیمت ماشین ها کاهش می یابد. از آنجایی که خودرو در ایران وسیله ای مصرفی نیست و سرمایه ای است، اشخاص به عدم تعویض اتاق های خودروی خود روی می آورند و به صافکار سلبریتی ها پناه می برند. صافکار سلبریتی ها نیز به جای تعمیر و تعویض دقیق و اصولی اتاق خودرو ها، بقیه اجزاء تخریب شده خودرو ها را هم تعمیر نمی کنند. اگر سلامت جان سرنشینان خودرو برای راننده مهم باشد، راننده باید از سوار شدن در آن اتومبیل امتناع کند.

فروشندگان خودرو ها، چه آشنا باشند چه غریبه، در فروش خودروی خود صداقت به خرج نمی دهند و از تصادفی بودن آن صحبتی به میان نمی آورند. متاسفانه در کشور ما قشر بزرگی از جمعیت وجود دارند که از طریق اتومبیل خود امرار معاش می کنند و به آن برای کسب درآمد نیاز دارند. با وجود این قشر نیازمند، نان صافکار سلبریتی ها و دلال ها در روغن می افتد و حیله های مختلفی را برای فریب مردم سوار می کنند تا محصولات خود را به فروش برسانند. بزرگ ترین مشتریان آنها نیز از اقشار مستضعف جامعه هستند که پولی برای تعمیر و تعویض در، بدنه و اتاق خراب ماشین خود ندارند. به همین دلیل است که بسیار می بینیم که بخش عمده ای از خودرو های داخلی تصادفی برای مدت طولانی در تعمیرگاه می مانند و تعمیر نمی شوند؛ زیرا صافکار در حال کار کردن روی آنها برای وصله کردن بدنه نصفه یک خودرو به نیمی از خودروی دیگر است در حالی که برای مثال اگر تنها تعویض اتاق در خودروی تصادفی صورت می گرفت، در عرض چند روز تعمیرات آن انجام می شد.

پدید آمدن چنین معضل بزرگ و خطرناکی در جامعه ریشه در مسائل اقتصادی، واردات خودرو، خدمات پس از فروش خودرو و گارانتی و... دارد که سبب تردد آسان این بمب های ساعتی در سطح شهر شده که باعث خسارات، صدمات و مرگ بسیاری از مردم کشور شده است. برخورد قانون با این معضل، خود سبب افزایش تعداد تصادف ها و مرگ و میر ها با این خودرو های اوراقی شده است. قانون می گوید: این خودرو روی چهار چرخ راه می رود و معاینه فنی خود را دریافت کرده است بنابراین اجازه تردد در جاده ها و خیابان ها را دارد. مردم باید بدانند که علت جمع شدن تمام اجزاء خودرو در یک تصادف جاده ای عادی تعمیر سنگین و غیراصولی این خودرو ها است که با اتصال نیمی از بدنه یک ماشین به نیمی دیگر از بدنه ماشینی دیگر درست شده است. گول ظاهر زیبا و سالم خودرو ها را نخورید!

کدخبر: 1044481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پارمیدا محمدی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی