اعداد پلاک ماشین ها را انگلیسی کنید تا گردشگران خارجی هم بتوانند آنها را بخوانند + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، محسن امامی، عضو هیات مدیره انجمن گردشگران ایران در گفت و گو با رکنا در خصوص اینکه تهران تا چه میزان برای پذیرش گردشگر خارجی آمادگی دارد؟ گفت: با وجود اینکه ظرفیت های تهران نسبت به سایر نقاط کشور بیشتر است؛ ولی کاستی های زیادی دارد. تهران ظرفیتی ندارد که حمل و نقل عمومی خوبی را در اختیار گردشگر خارجی بگذارد. برای مثال، تابلوها یکی از مسائل مهم گردشگران خارجی است که نمی تواند به درستی راهشان به وسیله آنها پیدا کنند. همچنین مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری نیز به درستی طراحی نشده اند و این هم گردشگران را با چالش هایی مواجه می کند.

وی در ادامه تاکید کرد: از سویی دیگر، وجود اعداد فارسی روی پلاک خودروها یکی از معضلات بزرگ است. گردشگری که اعداد فارسی را نمی شناسد، چگونه می تواند ماشینی را شناسایی کند و یا خطی را بخواند یا از کسی که احتمالا برایش مشکلاتی را به وجود آورده است شکایت کند؟

محسن امامی با تاکید بر اینکه این موارد، از جمله زیرساخت هایی است که در مسیر بین المللی شدن باید به آنها توجه کرد، افزود: مسائل بانکی نیز یکی از مهم ترین مشکلات گردشگران خارجی در ایران است. گردشگر خارجی تنها کاری که می تواند انجام دهد این است که برود به یک جایی، با نرخی که نمی داند، پولش را تبدیل کند؛ ولی نمی تواند از کارت اعتباری اش استفاده کند یا پولی را به صورت اینترنتی انتقال دهد.

کدخبر: 1044396 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟