قدر خود را بدانید و گره از کار مردم و بیماران باز کنید

به گزارش رکنا، دکتر سیدرضا رییس کرمی در این مراسم که در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد با تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، دو ویژگی مهربانی پیامبر و علم‌اندوزی امام صادق(ع) را الهام بخش فعالان جامعه پزشکی دانست و افزود: حرفه ما در ارتباط با مردم است و باید در خدمت به آنان مهربان باشیم و همواره برای یادگیری و یاددهی تلاش کنیم.

وی با اشاره به سفارش پیامبر(ص) بر تکریم و بوسیدن دست پدر و مادر و استاد، جامعه پزشکی را مصداق این حدیث دانست که هرکس گره از کار مردم بگشاید؛ خداوند در آخرت کار بسته او را می‌گشاید گفت: قدر خود را بدانید و گره از کار مردم و بیماران باز کنید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران با گرامیداشت یاد استاد بهادری در بنیانگذاری شایسته جشن دانش آموختگان و قدردانی از زحمات دکتر گتمیری رئیس و دکتر سید احمدیان، دبیر دفتر ارتباط با دانش آموختگان و حمایت‌های دکتر قناعتی، رئیس پیشین دانشگاه در برپایی این جشن گفت: انتخاب استاد منوچهر خان نخجوانی برای قرائت سوگندنامه، افتخار بزرگی برای این مراسم و حضور در کلاس درس ایشان و دکتر بهادری، تجربه‌ ارزشمند و فراموش‌ نشدنی در زندگی بنده است.

دکتر رئیس کرمی از دانش آموختگان خواست ارتباط خود را با دانشگاه حفظ کنند و افزود: با نظرات خود ما را در تصمیم‌گیری‌ ها و اداره بهتر دانشگاه کمک کنید. این دانشگاه افتخار میزبانی از نخبگان و مشاهیر علوم پزشکی کشور را دارد. درس خواندن، درس دادن، کار کردن و قدم زدن در محیط دانشگاه افتخار بزرگی برای یکایک ماست. قدر خود و این محیط را برای ارائه خدمات بهتر به مردم بدانیم.

وی پذیرش مسئولیت دانشگاه را با وجود دشواری آن توفیق بزرگی دانست و افزود: معتقدم با وجود اساتید و دانشجویان برجسته‌، مسئولان دانشگاه، به جای سنگ اندازی در امور، کافی است ضمن تسهیل فرایندها، شرایط را فراهم کنند. اینگونه اساتید و دانشجویان مسیر رشد و تعالی خود و دانشگاه و کشور را پیدا می ‌کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان سخنان خود با ابراز امیدواری از ایجاد محیط شاد و با نشاط علمی در دانشگاه تاکید کرد: دانشجویان همانگونه که در تحصیل علم عملکرد درخشانی دارند، در حوزه مورد علاقه خود در امور اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیز فعالیت درخشان داشته باشند.

جشن یکپارچه دانش اموختگان، نمادی از وحدت در خدمت به مردم

دکتر سید منصور گتمیری رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان با گرامیداشت یاد استاد بهادری در بنیانگذاری جشن یکپارچه دانش آموختگان این دانشگاه، گفت: استاد بهادری با این اعتقاد که همه ما به عنوان پزشک، پرستار، دندانپزشک و داروساز عضو یک تیم برای تامین سلامت مردم هستیم، ۱۰ سال پیش پیشنهاد دادند که جشن دانش آموختگان را به صورت یکپارچه برگزار کنیم.

دکتر گتمیری با تبریک به والدین و آرزوی موفقیت برای دانش آموختگان این دانشگاه افزود: امیدوارم زمینه ادامه تحصیل، کار و پیشرفت این گل‌های با طراوت در کشور خودشان فراهم باشد. متناسب با سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه هر سال بین هزار تا دو هزار فارغ التحصیل دارد و امیدوارم هم آنان قدر دانشگاه و کشور خود را بدانند و هم سیاستگذاران کشور،  توجه به دانش‌آموختگان را در اولویت اصلی قرار دهند.

گفتنی است ۶۰۰ دانش آموخته مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای عمومی، دکترای تخصصی و PhD در مراسمی در دانشکده پزشکی با خواندن سوگندنامه، بر رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای متعهد و آغازگر عرصه خدمت به انسان‌ها شدند. همچنین در بخش دیگری از این مراسم از ۶۵ استاد و دانشجو نمونه براساس معیارهای تعیین شده قدردانی شدند.

کدخبر: 1043404 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟