تشکیل تیم شرایط بحران وزارت بهداشت در محل حادثه معدن طبس/5 نفر از مصدومان از نظر قلبی، عروقی و فشارخون تحت مراقبت های ویژه هستند

به گزارش رکنا،حسین کرمانپور سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی کشور درباره اقدامات صورت گرفته در انفجار معدن زغال سنگ طبس به خبرنگار رکنا گفت:در لحظات اولیه این حادثه، مدیران اورژانس و درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در لحظات اولیه از بیرجند به طبس رفتند و 13 دستگاه آمبولانس و 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و 8 آمبولانس دیگر نیز از مجموعه هلال احمر و معدن، در محل حادثه حضور یافتند.

 او افزود: علاوه بر این،دو دستگاه بالگرد از دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر در منطقه حضور دارند.

کرمانپور با اشاره به تعداد مصدومینی که در اثر انفجار دچار گازگرفتگی شدند تصریح کرد: تا صبح امروز 24 مصدوم از محل حادثه خارج شدند که 8 نفر از آنها افرادی بودند که برای کمک به معدن رفته و دچار گازگرفتگی شده بودند که با اکسیژن تراپی در محل حادثه، بهبود یافتند.

او اضافه کرد:  17 تن از حادثه دیدگان توسط اورژانس به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس  منتقل شدند.

 کرمانپور تصریح کرد: 5 نفر از مصدومان بستری در طبس از نظر قلبی، عروقی و فشارخون، شرایط پایداری دارند اما به علت افت اکسیژن در بخش آی سی یو تحت مراقبت هستند و 11مصدوم دیگر نیز در بخش های بستری با وضعیت مناسبی بستری شده اند.

او در ادامه با اشاره به دستور ویژه وزیر بهداشت در رسیدگی و درمان مصدومین بیان کرد: تیم های شرایط بحرانی در این شهرستان تشکیل شده و برای افزایش ظرفیت های  تخت های بیمارستانی شهرستانهای معین در حال آماده باش هستند.

 او در ادامه توضیح داد: 15 تخت آی سی یو در طبس و 15 تخت آی سی یو  در فردوس به عنوان شهرستان معین، ایجاد شده است.

او با اشاره به ظرفیت های درمانی موجود در طبس گفت: در طبس 50 تخت بستری و در شهرستانها معین نیز بیش از 100 تخت بیمارستانی آماده است تا در صورت نیاز پذیرش و درمان بیماران به سرعت انجام شود.

کرمانپور افزود:در راستای اقدامات صورت گرفته نیروهای متخصص جراحی عمومی، جراحی اعصاب، داخلی، طب اورژانس ارتوپد، بیهوشی و نیروهای اتاق عمل و پرستاران، اعزام شده و آماده ارائه خدمات درمانی هستند.

او با اشاره به به تامین امنیت شرایط روانی مصدومین و بستگانشان ادامه داد: تا کنون موردی از تروما در حادثه گزارش نشده است. تیم های حمایت روانی نیز به محل حادثه اعزام شده اند.

کرمانپور تاکید کرد:در راستای ایجاد امنیت روانی جامعه و خانواده های مصدومین از رسانه ها تقاضا دارم آمار رسمی مصدمین حادثه زغال سنگ طبس را از وزارت بهداشت دریافت کنند.

 

 

کدخبر: 1043195 ویرایش خبر
لینک کپی شد
منیره چگینی آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟