افزایش بارندگی در گیلان/هشدار هواشناسی صادر شد

به گزارش رکنا، محمد دادرس آسمان گیلان را صاف تا نیمه ابری دانست و اظهار کرد: دیلمان با ۹ درجه سانتیگراد و صومعه سرا با ۳۱ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان هستند.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده استقرار جوی نسبتا پایدار طی امروز در منطقه دانست و افزود: تا ظهر فردا کاهش ابر و افزایشی نسبی دما پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی برای بعد از ظهر سه شنبه خبر داد و تصریح کرد: از اواخر وقت فردا به تدریج با نفوذ سامانه بارشی و خنک به منطقه، شرایط برای ابرناکی و مه آلود بودن هوا و کاهش نسبی دما تا پایان هفته مهیاست.

دادرس با بیان اینکه با تقویت جریانات شمالی و تشدید ناپایداری، بارش ها طی چهارشنبه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود، گفت: رگبارهای شدید و خیلی شدید، رعد و برق و وزش باد و مه آلودگی و رعد و برق و بارش تگرگ در مناطق مستعد از پدیده های جوی مورد انتظار است.

وی با اشاره به احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب و طغیان رودخانه ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر و شکل گیری روان آب و سیلاب، خاطرنشان کرد: افراد از تردد و توقف و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان حداکثر ارتفاع موج را ۷۰ سانت و نامناسب برای شنا دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت کانون های گرد و خاک در اطراف منطقه، احتمال گسیل آن به استان وجود دارد.

کدخبر: 1041282 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟