وزیر کار به تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان پایان دهد/تاخیرها شیرازه زندگی بازنشستگان را از هم می پاشد

 عبدالحمید عبائی حسنی رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان ومستمری بگیران تأمین اجتماعی استان خوزستان به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: تأخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در زندگی آن‌ها اختلال به وجود می‌آورد.او از وزیرمحترم تعاون کار و رفاه اجتماعی با نامه‌ای درخواست کرده تا به تأخیر‌ها پایان دهد.

عبائی حسنی افزود: چهار و نیم میلیون بازنشسته، حقوق بگیر در پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند که ۲۴۵ هزار نفر از این ظرفیت آماری در استان خوزستان سکونت دارند و تنها منبع درآمد آنان دریافت حقوق ازاین سازمان است.

او با انتقاد از پرداخت‌های با تأخیر سازمان طی یک هفته بیان کرد: این سازمان بر اساس حروف الفبا و جدول زمانبندی مبادرت به واریز حقوق بازنشستگان به صورت متمرکز می‌کند و این بازنشسته برمبنای این روال زندگی خود را از جمله پرداخت اقساط، تأمین کالا‌های اساسی و مایحتاج ماهیانه برنامه‌ریزی می‌کند.

عبائی حسنی اظهار کرد: بازنشستگان بر این اساس و صورت منظم با تاریخ واریز حقوق هزینه‌هایشان را تنظیم می‌کنند و اگر اختلال یا تأخیری در واریز این حقوق پیش آید شیرازه زندگی آنان در تأمین نیاز‌های ضروری از هم می‌پاشدو هر ماه باید اقساط خود را با جریمه و به صورت معوق پرداخت نماید و برای جبران تأخیرناچاراست از در و همسایه قرض کندتا در مقابل عهد و عیال خود شرمنده نباشد و بدهی‌های خودراپرداخت نماید.

این فعال مدنی با اشاره به تأخیر پرداخت مردادماه گفت: در مرداد ماه بر اساس جدول زمانبندی به مدت ۵ روز و در شهریور ماه جاری به مدت ۵ الی ۶ روز تأخیر در پرداخت حقوق‌ها را شاهد بوده‌ایم که موجی از اعتراض‌ها و نارضایتی‌ها را به دنبال داشته است.

این نماینده کارگری با تأکید بر محوری‌ترین شعار دولت چهاردهم که اجرای عدالت و رفع تبعیض بوده و هست افزود: بنده به عنوان نماینده ۲۴۵ هزار بازنشسته و مستمری بگیر و همچنین رؤسا و اعضای هیئت مدیره و بازرسین کانون‌های سراسر استان خوزستان تقاضای پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان را دارم.

 

 

کدخبر: 1040901 ویرایش خبر
لینک کپی شد
منیره چگینی آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟