مشکلات پله برقی ها و آسانسورهای مترو؛ مانعی بر سر راه ایمنی مسافران / رایگان شدن حمل و نقل عمومی در هفته اول مهرماه

به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در دویست و شصت و دومین جلسه شورای اسلامى شهر تهران، با اشاره به روند رایگان شدن حمل و نقل عمومی در هفته اول مهرماه، گفت: این تصمیم که در سال گذشته نیز اجرا شد، بیشتر جنبه روانی و حمایتی دارد. ما درخواست داریم که این رایگان بودن به مدت ۱۵ روز کاری باشد؛ اما به دلیل اینکه دانش‌آموزان معمولاً در هفته اول مهرماه به خوبی با مسیرها آشنا می‌شوند، نیازی به طولانی‌تر شدن این مدت نمی‌بینیم.

وی به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی پرداخت و افزود: در بازه زمانی اخیر ۱۰۲ دستگاه اتوبوس جدید از محل خودروهای داخلی تحویل گرفته‌ایم که ۵۷ دستگاه از شرکت اسنا و مابقی از شرکت عقاب تحویل داده شده است. این تعداد تا پایان هفته به ۱۱۰ دستگاه خواهد رسید. همچنین در اول مهرماه مراسم رونمایی از این ۱۱۰ دستگاه جدید برگزار خواهد شد.
هرمزی همچنین به ورود اتوبوس‌های برقی به ناوگان اشاره کرد و بیان داشت: پارت اول اتوبوس‌های برقی وارد بندرعباس شده است و ۱۲ دستگاه از این اتوبوس‌ها به‌زودی تحویل داده می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، تا پایان مهرماه کل ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برقی وارد ناوگان خواهد شد.

مشکلات استانداردسازی در مترو

معاون حمل و نقل و ترافیک در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات استانداردسازی آسانسورهای مترو اشاره کرد و گفت: برخی از آسانسورهای ایستگاه‌های مترو به دلیل ارتفاع بیش از ۱۱ متر و نداشتن خروجی اضطراری، از سوی سازمان استاندارد تأییدیه نگرفته‌اند. این در حالی است که این موضوع در بسیاری از کشورها به شکلی مشابه مترو تهران اجرا می‌شود، اما به دلیل تفاوت دیدگاه‌های فنی، با چالش‌هایی در دریافت استاندارد مواجهیم.
وی همچنین با تأکید بر اینکه پله‌های برقی در مترو در حال حاضر به‌طور کامل فعال و در حال سرویس‌دهی هستند؛ تصریح کرد: در فضای مجازی به وضعیت پله‌های برقی پرداخته شده بود، اما همه آن‌ها فعال و بدون مشکل هستند.

تحویل اتوبوس‌های جدید و برقی تا پایان مهر

هرمزی درباره تحویل اتوبوس‌های جدید به ناوگان شهری گفت: تا به امروز ۱۰۲ دستگاه اتوبوس جدید تحویل گرفته‌ایم و تا پایان هفته این تعداد به ۱۱۰ دستگاه خواهد رسید. این اتوبوس‌ها به دستگاه‌های کارت‌خوان مجهز خواهند شد. همچنین ۱۵۰ تاکسی جدید نیز وارد بندرعباس شده و مراحل ترخیص آن‌ها در حال انجام است.
وی در ادامه افزود: پارت اول اتوبوس‌های برقی نیز به کشور رسیده و ۱۲ دستگاه آن‌ها به‌زودی وارد ناوگان خواهند شد. تا پایان مهرماه، کل ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برقی وارد می‌شوند که بخشی از وعده‌های داده شده در راستای توسعه حمل و نقل عمومی است.

چالش‌های استانداردسازی آسانسورهای مترو و رفع مشکلات پله‌های برقی

هرمزی در خصوص مشکلات مربوط به آسانسورهای مترو گفت: مشکل اصلی به استاندارد نبودن برخی ایستگاه‌های مترو از نظر ارتفاع و خروجی اضطراری بازمی‌گردد. این موضوع باعث شده تا بخشی از آسانسورها غیرفعال باشند، اما پیگیری‌های لازم برای رفع این مشکل در حال انجام است.
او همچنین تأکید کرد که وضعیت پله‌های برقی در مترو مناسب است و گفت: تمامی پله‌های برقی فعال و در حال سرویس‌دهی هستند و سرویس‌های دوره‌ای به‌صورت مرتب انجام می‌شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک در پایان صحبت‌های خود به همکاری شهرداری با پلیس برای تغییر ساعت مجاز تردد ناوگان عمومی در مهرماه اشاره کرد و افزود: بحث شناورسازی ساعت کاری کارکنان شهرداری تهران نیز یکی از مواردی است که در شورای ترافیک شهر تهران به تصویب رسیده است و به زودی اجرایی خواهد شد.
کدخبر: 1040792 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟