صنعت گوشت گاو؛ بزرگترین تهدید برای محیط زیست / چگونه می‌توانیم تولید گوشت را پایدار کنیم؟

به گزارش رکنا، بخش قابل‌توجهی از تقصیر افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای از اواسط قرن بیستم بر عهده فعالیت‌های انسانی است و کشاورزی یکی از عوامل اصلی آن محسوب می‌شود.

 در واقع آیا می‌دانستید که فقط صنعت گوشت گاو ایالات‌متحده مسئول ۳.۳ درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای در این کشور است؟ البته در نیم قرن گذشته تلاش‌ها و پیشرفت‌های قابل‌توجهی برای کاهش وجود داشته است اما زنجیره تامین پیچیده مانعی عظیم ایجاد می‌کند.

ارث گزارش کرد، صنعت گوشت گاو ایالات‌متحده به تنهایی سالانه حدود ۲۵۸ میلیون تن گازهای گلخانه ای را وارد جو می‌کند.

در حل این مشکل، مشارکت ذینفعان بسیار مهم است. اقدام جمعی از کشاورزان و دامداران گرفته تا رهبران صنعت و سیاست‌گذاران، می‌تواند باعث ایجاد تغییرات معنادار شود. ابتکارات آموزش و کارگاه‌ها نیز می‌توانند تولیدکنندگان را با دانش و ابزارهای مورد نیاز برای پذیرش این شیوه‌های پایدار توانمند کنند.

علاوه بر این، مشوق‌های مالی می‌توانند به‌عنوان کاتالیزور عمل و اتخاذ شیوه‌های جایگزین را تشویق کنند که از نظر زیست‌محیطی و هم از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه هستند. به این ترتیب، می‌توانیم از یافته‌های علمی و سنت‌های دیرینه کشاورزی برای ایجاد آینده‌ای پایدارتر استفاده کنیم.

شناسایی اقدامات فوری و امکان‌پذیری که صنعت گوشت گاو می‌تواند برای شروع کاهش انتشار آنها انجام دهد بسیار مهم است. البته منظور این نیست که گوشت گاو را به‌طور کامل کنار بگذاریم، بلکه در مورد تشخیص تأثیر انتخاب‌هایمان فکر کنیم و تصمیم‌گیری آگاهانه‌تری داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، کارشناسان محیط زیست هشدار دادند که رشد جهانی مصرف گوشت، تاثیر ویرانگر بر محیط زیست دارد. رژیم غذایی حاوی گوشت زیاد در عین حال پیامدهای منفی برای سلامت انسان‌ها دارد برای مثال نیترات که در بسیاری از محصولات گوشتی فرآوری شده استفاده می‌شود سرطان زاست. با این حال این تاثیرات بسیار کمتر از اثرات سوء گوشتخواری بی‌رویه برای محیط زیست است.

کدخبر: 1040499 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟