وزیر علوم خواستار جذب بی‌طرفانه اساتید شد

به گزارش رکنا، حسین سیمایی صراف، وزیر علوم، در اجلاس روسای دانشگاه‌ها ضمن اشاره به هدف کلی سالانه‌ی این اجلاس یعنی هماهنگی و همفکری میان روسای دانشگاه‌ها گفت: امسال این اجلاس در شرایط متفاوتی برگزار می‌شود، از شعار وفاق ملی رئیس جمهور دانشگاهیان و جامعه استقبال کرده‌اند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت توافق و تفاهم بین سلایق و عقاید متفاوت در دانشگاه‌ها و جامعه، گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا شعار وفاق ملی را در دانشگاه‌ محقق کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین شرط انتخاب مدیران در دانشگاه‌ها را قدرت اجماع‌سازی و تفاهم مدیران دانشگاهی با افکار متنوع و متکثر عنوان کرد.

سیمایی صراف همچنین رسیدن به سطح دیگری از دانشگاه‌ را در کشور ضروری دانست و گفت: باید به دانشگاهی برسیم که نسبت به جامعه و صنعت بی‌تفاوت نباشد و به حکمرانی علمی در کشور کمک کند.

وزیر علوم همچنین در بخش دیگری از سخنانش؛ به اقتصاد آموزش عالی پرداخت و از سهم تنها ۳ درصدی آموزش عالی، در بودجه گفت.

 سیمایی صراف، همچنین ضمن اشاره به افزایش نرخ تمایل به مهاجرت و کاهش نرخ تمایل به بازگشت به کشور، گفت: مرکز جذب، باید بی‌طرف باشد. قانون به اندازه‌ی کافی شرایط حضور در دانشگاه جمهوری اسلامی را تعیین کرده است و نباید سلایق شخصی خودمان را در جذب اساتید دخالت دهیم.

کدخبر: 1040430 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟