سود ورود گردشگر سلامت به کشور در جیب دلالان/ آنها گردشگران سلامت را به هتل‌های 5 ستاره می‌برند + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، عرصه مدیریت همیشه محل تاخت و تاز نظریه ها و سبک های مدیریتی مختلف بوده است. فارغ از هرگونه جنجالی در این خصوص، با تعمیق در نحوه مدیریت سازمان ها، شرکت‌ها و ... باید اذعان داشت که بخشی اعظمی از مدیریت، توانِ ذاتی مدیر است.

به نظر می رسد با حضور بانوان در عرصه مدیریت کلان می توان خصیصه های مدیریت بانوان را لیست کرد.

خصیصه هایی که باعث تحول، جهش، پیشرفت و کارآمدی مجموعه های تحت مدیریت بانوان می شود نشان دهنده سطح تعامل بیشتر این مجموعه هاست. به نظر می‌رسد در این مجموعه ها مشارکت افراد در اثربخشی و فعالیت‌ها بیشتر از مجموعه های دیگر است. همچنین کاهش سطح تنش و ایده پردازی بیشتر، نظم و چهارچوب بخشی به منابع انسانی، حل مسائل و مشکلات مجموعه ها با دقت بیشتری پیش می رود.

اثر بخشی و رشد در شاخص های مختلف سازمانی، همچنین عبور از ریسکهای پیش رو می تواند بهترین توضیح در مورد توان ذاتی مدیریت در بانوان باشد. حال که حضور بانوان در کابینه ی رئیس جمهور بارقه های امیدی در این میان ایجاد کرده است، امید است بیش از پیش شاهد حضور بانوان توانمند و کارآمد در عرصه های مختلف مدیریتی باشیم.

فریبا عباسی ، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی است. او با حضور در تحریریه رکنا، ضمن خسته نباشید به اعضای تحریریه، با خبرنگار اجتماعی این رسانه به گفت و گو نشست.

او به عنوان زنی که تقریبا یک سال است در این سمت قرار گرفته، توانسته است اقدامات بسیار موثری در راستای مدیریت شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی، به ویژه هتل های ایرانگردی و جهانگردی داشته باشد.

فریبا عباسی

فریبا عباسی در گفت و گویی تفصیلی با رکنا، به موضوعات و چالش های مختلف در حوزه گردشگری در ایران پرداخت که می توانید هر بخش را به صورت مجزا در رکنا بخوانید.

در این بخش از گفت و گو، با فریبا عباسی در خصوص گردشگری سلامت به گفت و گو نشستیم. او در پاسخ به اینکه آیا وضعیت گردشگری سلامت در ایران را مثبت ارزیابی می کند یا خیر، گفت: یک سری افراد دلال این حوزه شده اند و سود ورود گردشگران سلامت به کشور نصیب هتل ها نمی شود. معمولا از لحظه شروع سفر، دلالان برنامه هایشان را می چینند و همچنین سعی می کنند این گردشگران را به هتل های 5 ستاره ببرند تا پول بیشتری از آنها بگیرند.

وی در پایان افزود: سود این کار بیشتر به جیب واسطه گران می رود نه افرادی که در حوزه گردشگری فعالیت می کنند.

کدخبر: 1039252 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟