فاتحه شرکت مترو را بخوانید!

به گزارش رکنا،  حبیب کاشانی، خزانه دار شورا در جریان دویست و شصتمین جلسه شورا با اشاره به گزارش حسابرس رسمی شورا پیرامون عملکرد مالی شرکتمترو برای سال مالی 1402 گفت: با توجه به گزارش حسابرس شورا در خصوص عملکرد مالی این شرکت در یک کلام، باید فاتحه این شرکت را دیگر خواند. آنچه شنیدیم فاجعه بود. باید در رابطه با چه نکته قابل توجه و مهمی در خصوص عملکرد این شرکت بگوییم و بحث کنیم؟ 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه دلایلی که سبب شده این شرکت نتواند نتیجه مورد نظر را در عملکرد مالی خود داشته باشد، به مسئولان آن مربوط است؛ تصریح کرد: از مدیرعامل این شرکت درخواست می‌شود برای حل مشکلات، زمان کافی اختصاص دهد. در سه سالی که از عمر این دوره از شورا گذشته، نباید شاهد افزایش مشکلات باشیم. باید حداقل هر ساله تعدادی از مشکلات موجود حل شده باشد. 
کاشانی با بیان اینکه این شرایط، مثل دیگی در حال انفجار است؛ اظهار داشت: اتفاقات خاصی در حال وقوع است. وضعیت ساختمان‌ها و وضعیت مالیات مشخص نیست و حتی بدهکاری ها هنوز تودیع نشده است. لذا در خواست می‌شود نگاه و نظارت ویژه‌ای به این بخش شود تا در مدت باقیمانده، بتوان این شرکت را سروسامان داده و مشکلات را حل کنیم. 
عضو شورا در ادامه با تاکید دوباره بر این نکته که برخی از بندها از سال‌ها قبل بوده و همچنان حل نشده است، فاجعه است، گفت: نقد ما در اینجا به مدیریت چهارساله نیست بلکه به عدم انجام وظایف مسئولان در طول این چهل سال است. اینجا جای کف زدن برای خودمان نیست، وظیفه ما دراینجا شناسایی خلاها و تلاش برای رفع آن‌هاست. ممکن است برخی از مشکلات در سطح شورا باشد که باید در کمیسیون‌های مربوطه رسیدگی شود.
کدخبر: 1038385 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟