با 2 میلیارد در حومه تهران صاحبخانه شو؛ یک تبلیغ گمراه کننده است!/ مردم مراقب کلاهبرداران اینستاگرامی باشند

به گزارش رکنا، رویا ی خانه دارشدن گاهی باعث می شود که به تبلیغ ساده اینستاگرامی یک صفحه با فالورهای چندین هزاری اعتماد کنی و به آدرس سایتی که برایت می فرستد وارد شوی و اطلاعات خود و حسابت را در اختیارشان قرار دهی و در یک  چشم به زدن حساب های بانکی افراد خالی و از اطلاعات شخصیتان سواستفاده شود.

 با مشاهده تبلیغ اینستاگرامی« با 2 میلیارد در حومه تهران صاحبخانه شو » اما باید تاکنون زمین و ملکی به نامتان ثبت نشده باشد.برای یک لحظه چنان غرق زرق و برق تبلیغ و رویای خانه دار شدن در حومه شهر می شوی که فراموش میکنی طرح های وزارت راه و مسکن برای خانه دار شدن این گونه اطلاع رسانی نمی شود.

این تبلیغات بخشی از اصل را می گوید و برای به دام انداختن شما کل واقعیت را بیان نمی کند. آدرس غیرواقعی به شما ارائه می کند تا با ورود به آن در دام کلاهبرداری بیافتید.

سایت واقعی

www.mrud.ir

و سایت غیر واقعی به آدرس

saman.mrud.ir/applicant/register///////

این دو آدرس اینترنتی بسیار نزدیک به هم است و باعث سر درگمی شهروندان می شود.ضمن اینکه برای اطلاع از طرح های مسکن سازی دولتی می توان با مراجعه به اخبار رسانه ها و سایت وزارت راه،مسکن وشهرسازی از آخرین طرح های در حال اجرای دولت مطلع شوند.

روابط عمومی وزارت راه و مسکن و شهرسازی در واکنش به چنین تبلیغاتی در فضای مجازی گفت: لازم است شهروندان با سواد رسانه ای به کاوش در فضاهای شبکه های اجتماعی حضور یابند.موضوعات را از رسانه های رسمی پیگیری کنند. این صفحات شبکه‌های اجتماعی برای جذب فالور و عضوگیری این‌  محتواها را می سازند.

او در ادامه با تکذیب این موضوع که وزارت راه،مسکن و شهرسازی برای اطلاع رسانی به هیچ صفحه ای در شبکه های مجازی سفارشی نداده است گفت: محتواهایی که در این تبلیغ نوشته شده کذب است،این موضوع که نیاز به تبلیغات ندارد و ما تبلیغی ندادیم.

او تاکید دارد:تمام اخبار مستند موضوعات مربوط به مسکن و زمین در پایگاه خبری وزارت راه،مسکن وشهرسازی منتشر می شود.

این مقام رسمی وزارت راه و مسکن و شهررسازی با این هشدار به مردم گفت: مردم در پایگاه خبری  وزارت راه،مسکن وشهرسازی موضوع را جستجو کنند و محتواهای مربوط را ببیند.طبیعتا وقت ورود به سامانه طبق قوانین و مقررات برخورد می شود و ثبت نام صرفا از طریق سامانه وزارتخانه انجام می شود .

جواد مختاررضایی معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا در این باره به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت:به اطلاع عموم مردم عزیز می‌رساند که اخیراً برخی صفحات و افراد با انتشار مطالبی تحت عنوان "دریافت زمین 2 میلیاردی با هر کارت ملی"، در تلاش برای جذب مخاطب و سوءاستفاده از اطلاعات نادرست هستند. لازم به تأکید است که این ادعا به شکل نادرستی مطرح شده و تمامی افراد جامعه را شامل نمی‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا در ادامه بیان کرد:این طرح در واقع تنها به خانواده‌هایی تعلق می‌گیرد که دارای سه فرزند یا بیشتر هستند، یا افرادی که چهار فرزند زیر ۲۰ سال دارند. بنابراین، بسیاری از افرادی که این پیام‌ها را می‌بینند، واجد شرایط دریافت این تسهیلات نیستند.

او همچنین از از هموطنان در خواست کرد: پیش از اعتماد به چنین ادعاهایی، اطلاعات دقیق و کامل را از منابع معتبر و رسمی کسب کنند. همچنین، لازم است نسبت به شیوه‌های کلاهبرداری هوشیار باشند و از افتادن در دام افرادی که به دنبال سوءاستفاده مالی هستند، خودداری نمایند.

  مختاررضایی تاکید کرد:افراد واجد شرایط جهت کسب اطلاعات دقیق و به‌روز، می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن، وابسته به وزارت راه ،مسکن و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران، مراجعه نمایند.

او علاوه بر این گفت:همچنین خواهشمندیم هموطنان عزیز به هیچ عنوان اطلاعات شخصی خود را در سایت‌ها و لینک‌های ناشناس وارد نکنند. این‌گونه اقدامات، معمولاً توسط کلاهبرداران برای سوءاستفاده از اطلاعات افراد انجام می‌شود. به یاد داشته باشید که تنها منابع رسمی و تأیید شده، اطلاعات دقیق و قابل اطمینانی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

 

کدخبر: 1037938 ویرایش خبر
لینک کپی شد
منیره چگینی آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟