تا پایان مرداد امسال، 20 درصد به جمعیت مخاطبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه شده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، فروهر معدنی، مدیرکل آفرینش های فرهنگی کانون پرورش فکری ، در گفت و گو با رکنا در خصوص برنامه های کانون در راستای جذب بیشتر مخاطب در تابستان امسال گفت: در سالجاری، سیاست های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مخاطب محوری، عضو محوری و مرکز محوری است و تلاش کردیم که جمعیت مخاطبان تحت پوشش خود را افزایش دهیم. 

وی در ادامه افزود: تا پایان مرداد 1403، 20 درصد به جمعیت مخاطبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزوده شده است و به عنوان عضو ثابت، در کانون حضور خواهند داشت. همچنین امسال برای خانواده ها نیز برنامه هایی را در نظر گرفتیم تا بتوانند از فعالیت ها و خدمات کانون استفاده کنند.

فروهر معدنی تاکید کرد: از سویی دیگر، برای مناطق محروم نیز برنامه هایی داشتیم. از جمله این اقدامات می توان به «هر کلاس درس، یک قفسه کتاب» اشاره کرد که اواخر سال گذشته آن را شروع کردیم و امسال نیز این طرح را ادامه دادیم. نزدیک به 1100 مدرسه در مناطق محروم، روستایی، عشایری و حاشیه شهرها را شناسایی و برای کلاس های این مدارس، کتابخانه کلاسی طراحی و ارسال کردیم. همچنین کتاب هایی را برای این مدارس فرستادیم که متناسب با گروه سنی همان دانش آموزان است.

مدیرکل آفرینش های فرهنگی کانون پرورش فکری در ادامه گفت: برای هر کدام از این قفسه ها، تعداد 80 الی 100 جلد کتاب را انتخاب کرده و با موضوعات شعر، داستانی، علمی و سرگرمی برای این مناطق ارسال کردیم. برای شروع سال تحصیلی جدید نیز سری دوم کتاب ها را برای این قفسه ها ارسال خواهیم کرد. همچنین دو الی چهار وسیله سرگرمی نیز همراه با کتاب ها ارسال کردیم که این وسایل سرگرمی نیز متناسب با گروه های سنی طراحی شده اند.

معدنی همچنین افزود: حضور تماشاخانه سیار در شهرها، روستاها و حاشیه شهرها نیز بخشی از برنامه های کانون است. این تماشاخانه های سیار، در یک روز و با برنامه ای حدودا دو ساعته، به اجرای نمایش، تئاتر و قصه گویی و مسابقه و بازی می پردازند. 

مدیرکل آفرینش های فرهنگی کانون پرورش فکری گفت: بخشی از بچه هایی که به مراکز ثابت کانون دسترسی ندارند، تحت پوشش کتابخانه های پستی قرار می گیرند. کتابخانه پستی، کتابخانه ای است که به منظور توسعه فرهنگ کتابخوانی وافزایش سطح دانش و آگاهی، کتاب و مطالب خواندنی را از طریق پست و پاکت های پستی برای اعضا به صورت رایگان ارسال می کند که پس ازمطالعه و برگشت از همان طریق اعضا بر اساس نیاز و علاقه مندی های خویش کتاب جدیدی را دریافت می کنند.

وی در پایان افزود: همچنین پویش یک کتاب مهمان ما در تابستان و رویداد همه جا با کتاب، در استان ها اجرا شدند. در واقع هرجایی که تجمعی از کودکان و نوجوانان داریم وجود داشته باشد، کانون پرورش فکری نیز خودش را به آن نقطه می رساند.

کدخبر: 1036701 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟