برگزاری دومین رویداد ملی «جایزه فناوری نکست» در سال 1403

به گزارش رکنا، شقایق حق‌جوی جوانمرد امروز شنبه در نشست خبری دومین رویداد ملی «جایزه فناوری نکست» که با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان همراه بود، یکی از رویکردهای اصلی رویداد ملی «جایزه فناوری نِکست» را بسترسازی برای حفظ نخبگان جوان در کشور دانست.

وی حمایت از توسعه سبد محصولات شرکت‌های فناور کشور، شناسایی و حمایت از ایده‌های مبتنی بر فناوری‌های نوظهور، ایجاد انگیزه بیشتر و گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه و تمرکز بر فناوری‌های جدید را از اصلی‌ترین اهداف رویداد نکست نام برد.

نخستین رویداد ملی «جایزه فناوری نکست» با شعار «ایران پیشرفته با فناوری‌های نوظهور» با هدف حمایت از توسعه سبد محصولات شرکت‌های فناور کشور، شناسایی و حمایت از ایده‌های مبتنی بر فناوری‌های نوظهور، ایجاد انگیزه بیشتر و گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه و تمرکز بر فناوری‌های جدید زمستان سال‌ گذشته با همکاری مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.

محورهای اصلی نخستین رویداد جایزه فناوری نکست شامل « هوش مصنوعی ، رباتیک و صنعت»، «اتصال‌پذیری، ارتباطات و میکروالکترونیک» و «زیست‌فناوری و زیست مهندسی» بود که در هر بخش سه طرح برگزیده داشت.

برای سه طرح منتخب رویداد مذکور در هر محور از رتبه اول تا سوم به ترتیب «۵۰ میلیارد ریال جایزه و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات» ، «۳۰ میلیارد ریال جایزه و ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات» و «۲۰ میلیارد ریال جایزه و ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات» تعیین شده بود.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در ادامه، برگزاری رویداد نکست را برای نخبگان امیدآفرین دانست و افزود: این رویداد مهم تولید محصولات دارای فناوری بالا و بهره‌مندی کشور از جدیدترین فناوری‌ها را به دنبال خواهد داشت.

حق‌جوی جوانمرد، نکست را یکی از جوایز بزرگ حوزه علم و فناوری کشور خواند و گفت: این نوع برنامه‌های تشویقی و حمایتی به طور حتم در فرهنگ‌سازی و قله‌سازی و هموارسازی مسیرهای سخت موثر خواهد بود.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه این شهرک، بنیانگذار مراکز رشد علم و فناوری در کشور است، خاطرنشان کرد: نخستین مرکز رشد در سال ۱۳۷۹ راه‌اندازی شد.

قاسم مصلحی با اشاره به فعال شدن بیش از ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: هم اکنون بیش از ۹۵۰۰ نفر که ۶۰۰ نفر از آنها دارای مدرک دکتری هستند در این مجموعه مشغول به کار هستند.

وی جایزه فناوری نکست را یک فرصت مناسب برای حضور شرکت‌های بزرگ و پیشران عرصه فناوری و نوآوری کشور دانست.

مصلحی افزود؛ قصد ما در حمایت از شرکت‌های بزرگ در رویداد ملی نکست، ورود هرچه بیشتر صنایع بزرگ به توسعه فناوری در کشور، رفع نیازها و توسعه بازار و البته هم‌افزایی و رقابت بین آنهاست.

دومین دوره جایزه ملی نوآوری نکست،‌ روزهای ۲۸ و ۲۹ آذرماه ۱۴۰۳ با هدف شناسایی و حمایت از این ایده‌های مبتنی بر فناوری‌های نوظهور برگزار خواهد شد.

کدخبر: 1035728 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟