جواب وزارت نیرو به گزارش رکنا: کار توزیع برق به استانداری ها سپرده نشده، از استانداری ها درخواست پیشنهاد برای بهبود روند تامین برق شده است

به گزارش خبرنگار رکنا، وزارت نیرو به گزارش رکنا در خصوص علت افزایش خاموشی های برق در چند هفته اخیر واکنش نشان داد و اینگونه توضیح داد:

"سردبیر محترم پایگاه خبری رکنا

با سلام و احترام

موضوع: تکذیب یک خبر

پیرو انتشار خبری با عنوان « وزیر نیرو مسئولیت توزیع برق را به استاندارها سپرده است؟ / خاموشی‌های خانگی در یک هفته گذشته مردم را کلافه کرد » در مورخ 8 شهریور 1403 آن پایگاه خبری، پاسخ شرکت توانیر به شرح ذیل ارسال می‌شود. خواهشمند است حسب ماده ۲۳ فصل ششم قانون مطبوعات کشور دستور فرمایید پاسخ ارسالی را در همان بخش به منظور آگاهی خوانندگان و عموم مردم با تیتر ذیل درج و انتشار یابد.

قطع برق مشترکان پرمصرف در دستور کار شرکت های توزیع نیروی برق

1- مسئولیت توزیع برق مشترکان در کشور به عهده شرکتهای توزیع نیروی برق و شرکت‌های برق منطقه ای می باشد و مسولیت هیچ کدام از بخش ها را به هیچ نهادی ازجمله استانداری ها واگذار نکرده است.

2- در دولت چهاردهم وزیر محترم نیرو بر اساس درخواست برخی از استانداران گرامی و نمایندگان محترم از استانداران خواسته شد که برای بهبود روند تامین برق در شرایط ناترازی با بکارگیری ظرفیت های استانی پیشنهادهای خود را در کارگروه انرژی استان نهایی و برای شرکت توانیر ارسال نمایند تا در دستور کار قرار گیرد.

 3- همانگونه که در اخبار و مصاحبه های اخیر سخنگوی محترم صنعت برق نیز عنوان شده است، ناترازی تولید و مصرف برق جدی است که برطرف کردن آن نیازمند زمان و مشارکت مشترکان عزیز در کاهش مصرف می باشد. در حال حاضر نیز با کاهش تدریجی دما و با خنک شدن هوا، روند تدریجی کاهش مصرف برق آغاز شده است که امید داریم با خاموش کردن و یا کاهش ساعات استفاده از کولرها امکان تامین برق پایدار و رفع محدودیت های پراکنده ناشی از مصرف زیاد و فشار بر شبکه فراهم گردد. ضمنا قطع برق مشترکین بسیار پرمصرف که توجهی به تذکر و اخطارهای داده شده نمی کنند نیز در دستور کار شرکت‌ های توزیع نیروی برق است. در پایان شرکت توانیر ضمن تشکر از همراهی و مشارکت همه مشترکان در مصرف بهینه برق درخواست می نماید تا با ۱۵ درصد کاهش مصرف همکاران صنعت برق را در خدمت رسانی در روزهای پایانی فصل تابستان یاری نمایند."

 

 

کدخبر: 1035571 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟