توزیع عادلانه؛ راهکار جلوگیری از قطعی برق و کمبود آب

به گزارش رکنا، استاندار تهران برضرورت مصرف بهینه انرژی تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری از قطعی‌های ناگهانی در بخش صنعت، برق باید عادلانه توزیع شود.

علیرضا فخاری افزود: اکنون با ناترازی تولید و توزیع برق مواجه هستیم و در نیروگاه‌های برق آبی باید با رهاسازی آب، برق تولید شود. استاندار تهران همچنین گفت: به منظور جلوگیری از کمبود آب و با توجه به کاهش نزولات آسمانی، لازم است که آب با سیاست مناسب توزیع شود و اولویت اول برای مصرف آب، تأمین آب شرب سالم برای مردم و سپس سایر بخش‌ها از جمله کشاورزی و صنعت است.

علیرضا فخاری همچنین گفت: یکی از مواردی که ممکن است منجر به کاهش تولید برق شود، رهاسازی آب سد‌ها است، که باید با سیاست توزیعی درست و مناسب و توأم با یک اقدام حرفه‌ای، کار انجام و آب مورد نیاز مردم تأمین شود.

استاندار تهران هشدار داد اگر در حوزه کشاورزی شیوه‌های مصرف تغییر نکند و مصرف بهینه نشود، با کمبود و بحران آب در کشور، به‌ویژه در استان تهران مواجه خواهیم شد. علیرضا فخاری افزود: در صورتی که نتوانیم از سامانه‌های برق‌آبی ، برق تولید کنیم، باید نظام توزیع برق را کنترل و مدیریت کنیم و در این خصوص، از همشهریان و هم‌استانی‌ها درخواست داریم که در مصرف برق دقت بیشتری داشته باشند.

کدخبر: 1035040 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟