وزیر نیرو مسئولیت توزیع برق را به استاندارها سپرده است؟ / خاموشی‌های خانگی در یک هفته گذشته مردم را کلافه کرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بنابر اطلاعات رسیده از چند استانداری در سطح کشور، عباس علی‌آبادی وزیر نیرو با ارسال نامه‌ای از روز 5 شهریور 1403 مسئولیت توزیع برق به مشترکان خانگی ، کشاورزی و صنعتی را به استاندارها سپرده است.

یک منبع آگاه در یکی از استانداری‌های سطح کشور عنوان کرده که وزارت نیرو فقط میزان برق تامین شده را به استانداری اعلام می‌کند و مسئولیت توزیع برق که پیشتر به صورت متمرکز در توانیر انجام می‌شد، به گردن استاندارها گذاشته شده است.

این منبع آگاه می‌گوید که وزارت نیرو علت این اقدام را همدلی و همفکری همه ذی‌نفعان عنوان کرده اما در عمل این اقدام یک سلب مسئولیت و انداختن یک کار فنی به عهده استانداری‌هایی است که تجربه‌ای در این زمینه ندارد.

به گزارش رکنار در هفته جاری با وجود اینکه دما نسبت به هفته پایانی مردادماه کاهش یافته است اما قطعی‌های برق خانگی که آغاز شده، به نحوی که یک مخاطب رکنا در غرب تهران از قطعی طولانی مدت طی 3 روز متوالی خبر داد.

همچنین رکنا از دیگر استان‌های کشور نظیر آذربایجان شرقی، کردستان، خوزستان، بوشهر و اطراف تهران نیز گزارش قطعی برق دریافت کرده است.

گفتنی‌است که در استان آذربایجان شرقی مقامات استانداری از برنامه خاموشی خانگی صحبت کردند.

کارشناس برق رحمان سالاری با اشاره به سپردن مسئولیت وزارت نیرو به استانداری‌ها گفت: زمانیکه شما با ناترازی مواجه هستید، تنها مدیریت متمرکز است که می‌تواند شما را با کمترین آسیب از شرایط عبور دهد.

وی افزود: وقتی یک مدیریت متمرکز به استاندارها واگذارمی‌شود، طبیعی است برنامه‌ریزی یکپارچه امکان پذیر نبوده و خاموشی خانگی می‌تواند به یک ناترازی گسترده منتهی شود.

این کارشناس برق گفت: اگر وزارت نیرو در رویه خود تجدیدنظر نکند و قصد ادامه این مسیر را داشته باشد، احتمال بروز نارضایتی گسترده در کشور وجود دارد و نهادهای نظارتی نباید از این مسئله چشم‌پوشی کنند.

کدخبر: 1035015 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟