شکارچیان غیر مجاز قبل از انجام شکار در پارک ملی خجیر دستگیر شدند

به گزارش رکنا، به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، سید حسن فراهانی با اعلام این خبر گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست طی گشت و کنترل مناطق حفاظتی، متوجه حضور شکارچی غیر مجاز در منطقه شدند که بلافاصله وارد عمل شده و موفق به دستگیری شکارچی قبل از اقدام به شکار شدند.

وی افزود: از متخلف یک قبضه اسلحه کمرشکن غیر مجاز قاچاق که دارنده سلاح نسبت به تغییراسلحه و مدل آن تغییر داده بود و کالیبر ۱۲ را به کالیبر ۲۲ تبدیل کرده بود، کشف و ضبط شد.

فراهانی اظهار داشت: این فرد پس از تشکیل پرونده به منظور انجام سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده یگان و رئیس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلفات محیط زیستی و غیرمجاز موضوع را بلافاصله به این اداره اطلاع دهند.

پارک ملی خجیر

پارک ملی خجیر از پارک‌ های جنگلی تهران به شمار می‌آید و منطقه‌ای حفاظت‌شده در شرق پایتخت است. این محدوده حدود ۱۰٬۰۱۳ هکتار وسعت دارد و از سال ۱۳۶۱ به‌عنوان پارک ملی تعیین شده‌ است. خجیر بخشی از منطقه حفاظت‌شده جاجرود محسوب می‌شود که از حدود ۲۰۰ سال پیش به‌عنوان شکارگاه سلطنتی قرق شده و در واقع قدیمی‌ترین منطقه شکار ممنوع در کشور است. منطقه جاجرود از سال ۱۳۱۰ به‌طور رسمی «شکارگاه سلطنتی» تعیین شد و طی مصوبه شماره ۹۰ تاریخ ۲۱ شهریور ۱۳۶۱ شورای عالی حفاظت محیط زیست با حدود و ثغور مشخص به‌عنوان پارک ملی تعیین شد.

منابع آب کافی، پناهگاه‌های متعدد و پوشش گیاهی متناسب با نیاز گونه‌ها، مجموعا زیستگاه مناسبی در دو پارک ملی خجیر و سرخه حصار و منطقه حفاظت‌شده جاجرود فراهم کرده‌اند؛ به‌ خصوص پارک ملی خجیر از جنبه‌های زیباشناختی، بوم‌شناسی، ژنتیکی، آموزشی، گردشگری و اجتماعی-اقتصادی بسیار ارزشمند است و یکی از بهترین زیستگاه‌های البرز مرکزی به شمار می‌آید.

کدخبر: 1034265 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟