مطالبه حقوق آزادگان از دستگاه های مختلف اداری ضروری است

به گزارش رکنا، سعید کهنسال امروز در آیین گرامیداشت و تجلیل از آزادگان سرافراز شهرستان آمل افزود: در قانون جامع برای در پیگیری، تعیین حق و حقوق آزادگان، قانون گذار سهم هریک از دستگاه های اجرایی را نسبت به این قشرتاثیرگذار جامعه نیز کاملا مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از قوانین اعلام شده برخی به عنوان سهمیه های آزادگان شفافیت کامل را ندارد و یا درتعارض با دیگر قوانین توسط برخی از دستگاه های اجرایی است، تصریح کرد: یکی از همین تعارض قوانین، موضوع مالی است که دربسیاری از بخش ها در دستگاه‌های اداری تامین و پیش‌بینی نشده و این امر باعث گلایه‌مندی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید وامورایثارگران مازندران با تاکید براینکه باید حق وحقوق تعیین شده از سوی قانون گذار برای آزادگان سرافراز در دستگاه های اجرایی جدی گرفته شود، از آزادگان نیز درخواست کرد، نگاه مطالبه‌گری خود را درجهت احقاق حق خود از دستگاه های اجرایی همچنان پیگیر باشند.

کهنسال به جایگاه ارزشمند و نقش آفرینی آزادگان سرافراز در دوران اسارت در زندان های رژیم بعثی عراق در دوران دفاع مقدس اشاره کرد وادامه داد: آزادگان آبروی این مملکت هستند و با سختی‌هایی که در زمان رژیم بعث عراق کشیدند باید بیشتر از این عزیزان یاد شود و فراموش نشوند.

وی افزود: ایرانیان در دوران دفاع مقدس که به بند و اسارت بعثی‌های کشور عراق درآمدند، با مرارت و سختی‌های فراوان و شکنجه‌هایی که طاقت هر انسانی را از بین می‌برد به مقامی رسیدند که مایه افتخار کشور هستند.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران مازندران تصریح کرد: وظیفه و رسالت ما ایرانیان که زندگی و امنیت کشورمان را مدیون و مرهون ایثارگری‌های این قشر هستیم، سپاسگزاری از آنهاست.

کهنسال اضافه کرد: آزادگان الگوی صبر و استقامت‌اند و برای رشد ابعاد شخصیتی و معنویت در وجودمان نیاز است که از تجارب زیبای آنها استفاده و سرمشق قرار دادن رفتار و کردار آنها در زندگی مان سرلوحه باشد.

کدخبر: 1032557 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟