هشدار قرمز هواشناسی برای استان فارس/طوفان در راه شیراز است

به گزارش رکنابه نقل از ایسنا، غلامرضا غلامی با اعلام این مطلب گفت: هشدار قرمز هواشناسی برای امروز سه‌شنبه، ۳۰ مرداد و فردا چهارشنبه، ۳۱ مردادماه در استان فارس اعلام شده است.

وی با بیان اینکه خطر به خصوص برای فردا جدی است، افزود: پیش‌بینی بارندگی قریب ۶۰ میلی‌متری در کمتر از ۱۲ ساعت در استان شده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با تصریح اینکه در پدیده مونسون عمدتاً پدیده‌ها و مخاطرات در هنگام عصر رخ می‌دهد، افزود: این پدیده‌ها چندین مخاطره اعم از رگبار، تندر، رعد و برق، طوفان، صاعقه و... همراه دارد.

غلامی با بیان اینکه کل استان درگیر این وضعیت جوی است اما شدت بارش‌ها و مخاطرات در نیمه جنوبی استان اعم از جنوب غربی و شرقی است، گفت: به دلیل صدور هشدار قرمز هواشناسی تمام مرخصی‌های ادارات مرتبط لغو شده است.

وی بیان کرد: باید اطلاع‌رسانی مخاطرات در پایین‌ترین رده‌ها رخ دهد و هر دستگاهی به زیرمجموعه خود اطلاع‌ دهد به عنوان مثال ورزش و جوانان به هیئت‌های کوهنوردی، میراث فرهنگی به گردشگران، امور عشایر به عشایر و دامداران و چوپانان، جهادکشاورزی به کشاورزان و باغداران ... این مخاطرات را اطلاع دهد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه به مردم توصیه می‌شود و امروز و فردا در فضای باز فعالیتی نداشته باشند، افزود: طی این دو روز حضور مردم در تمام تفرجگاه‌های استان فارس و دره‌ها اعم از تنگ رغز داراب، دره هایقر فیروزآباد، تنگ براق اقلید ... ممنوع است زیرا بیم آن می‌رود سازه‌های غیرمستحکم در اثر طوفان و رعد و برق رها شود.

کدخبر: 1031790 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟