هفته آینده گرمتر خواهد شد/ احتمال سیل و رواناب در جنوب کشور + فیلم

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در تشریح وضعیت هوای کشور به خبرنگار محیط زیست رکنا گفت: از فردا برای اغلب نقاط کشور، کاهش دما را انتظار داریم ، البته این کاهش و افزایش‌هایی که اعلام می‌شود خیلی جزئی است، و شاید خیلی مشهود نباشد.

ضیائیان در ادامه می‌گوید: بنابراین از فردا  کاهش دما در اغلب نقاط کشور اتفاق تا روز چهارشنبه خواهیم داشت.

او ادامه داد: البته روز پنجشنبه نوار شمالی کشور افزایش دما خواهد داشت، یعنی استان‌های از آذربایجان در شمال غرب کشور گرفته تا سواحل دریای خزر و حتی خراسان رضوی خراسان شمالی افزایش دما را دارند.

ضیائیان با تأکید بر اینکه هفته بعد هفته گرم‌تری نسبت به این هفته خواهیم داشت افزود:  از روز پنجشنبه  اغلب نقاط کشوربا افزایش دما مواجه می شوندو  تا اواخر هفته بعد هم ادامه دارد.

او در ادامه با اشاره به بارش‌های سیل‌آسا در جنوب کشور افزود: از امروز بعد ازظهر بخش‌هایی از جنوب کرمان شمال هرمزگان بارش‌های رگباری را داریم که می‌تواند خطرناک باشد. از فردا باز در همین نقاط نیمه جنوبی استان فارس جنوب کرمان و شمال هرمزگان همچنین غرب هرمزگان جنوب سیستان و بلوچستان بارش‌های رگباری داریم.

او با هشدار به نیمه جنوبی کشور در روز چهارشننبه ادامه داد: ولی از همه شدیدتر بارش‌های، روز چهارشنبه است که برای استان فارس با پهنه گسترده اتفاق خواهد افتاد که درنقاط جنوبی و شرقی این استان بارش‌های شدیدی خواهیم داشت که احتمالاً منجر به سیلاب و جاری شدن روان‌آب بشود.

او همچنین برای غرب استان کرمان جنوب استان کرمان، غرب و شمال استان هرمزگان همین وضعیت را پیش‌بینی کرد و ادامه داد: شرایط در این استان‌ها حتی شدیدتر خواهد شد.

او با هشدار به مردم استان فارس بیان کرد: در استان فارس توصیه می‌شود تمهیدات لازم‌اندیشیده شود، مردم در بستر و حریم رودخانه‌ها قرار نگیرند و در نظر داشته باشند که بارش‌های شدیدی را برای روز چهارشنبه خواهند داشت، در شرق کشور یعنی شمال سیستان و بلوچستان شرق استان خراسان جنوبی کماکان تداوم ورزش باد‌های ۱۲۰ روزه را داریم با توجه به خشک بودن منطقه این باد‌ها منجر به گرد و خاک در این مناطق و کاهش کیفیت هوا خواهد شد. 

 

 

کدخبر: 1031198 ویرایش خبر
لینک کپی شد
منیره چگینی آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟