واکنش فعال حوزه افراد دارای معلولیت به سخنان پزشکیان در مجلس / رئیس جمهور از واژه‌های ترحم‌برانگیز استفاده نکند + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، شهرام مبصر - فعال حوزه افراد دارای معلولیت در واکنش به سخنان مسعود پزشکیان در صحن علنی مجلس اینگونه گفت: رئیس جمهور  نباید در سخنرانی‌هایش در خصوص افراد دارای معلولیت از واژه‌های منسوخ شده و ترحم‌برانگیز استفاده کند.  

شهرام مبصر بیان داشت : دکتر پزشکیان در سخنرانی  خود در مجلس، به تفسیر و ترکیب دو آیه ۹۷ و ۹۸ از سوره مبارکه نساء پرداخت و در این میان از واژگانی مانند "چلاق"، "شل" و "کور" استفاده کرد.جناب آقای دکتر پزشکیان؛ لازم است تا به شما یادآور شویم همانطور که در تبلیغات انتخاباتی‌تان گفتید می‌خواهید صدای بی‌صدایان باشید، پس باید بدانید که درصد زیادی از آرای‌ شما مربوط به جامعه بزرگ، شریف و فهیم دارای معلولیت است که به امید شنیدن صدایشان به شما رای داده‌اند. آن هم نه به دلیل آنکه تا قبل از این صدا نداشته‌اند، بلکه صدای‌شان شنیده نمیشد و اکنون منتظرند تا شما بشنویدشان و صدای‌شان باشید.

ما کنشگران حوزه معلولیت از شما به‌عنوان رئیس‌جمهور انتظار داریم که در سخنرانی‌هایتان در خصوص افراد دارای معلولیت، نهایت دقت را در استفاده از واژه‌ها و الفاظ درست بکار ببرید تا هم نشان‌دهنده احترام شما به این قشر از جامعه باشد و هم باعث فرهنگ‌سازی گردد.

 

 

کدخبر: 1030974 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟