آبله میمون به فرانسه رسید

به گزارش رکنا، این مقامات اظهار کردند: در روزهای اخیر به دنبال ظهور یک نسخه جدید از ویروس آبله میمونی و افزایش گردش این ویروس، سازمان جهانی بهداشت و مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری سطح هشدار را افزایش دادند. ما هم سیستم بهداشتی خود را در حداکثر سطح هشدار قرار می‌دهیم.

این مقامات یادآور شدند فرانسه از زمان شیوع این بیماری در سال ۲۰۲۲ با نظارت، تشخیص سریع و واکسیناسیون با همه‌گیری بیماری ام پاکس که قبلا آبله میمونی نامیده می‌شد، مبارزه کرد.

این مقامات خاطرنشان کردند: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۷ مورد ابتلا به این بیماری در کشور شناسایی شده است.

این مقامات گفتند: با توجه به ارزش‌های همبستگی بین‌المللی و اولویت بهداشتی برای مهار شیوع همه‌گیری در آفریقا، به دنبال درخواست رئیس‌جمهور تصمیم گرفتیم واکسن‌هایی را به کشورهای آسیب‌دیده اهدا کنیم.

به گزارش آناتولی، در همین حال مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا روز سه‌شنبه شیوع بیماری ام پاکس را «فوریت بهداشت عمومی امنیت قاره‌ای» اعلام کرد.

روز بعد از آن هم سازمان جهانی بهداشت وضعیت شیوع ام پاکس را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین‌المللی اعلام کرد.

از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی بیش از ۱۰ کشور آفریقایی مواردی از ابتلا به این بیماری را گزارش کرده اند که از طریق تماس نزدیک منتقل می شود و جمهوری دموکراتیک کنگو بیش از ۹۰ درصد موارد گزارش شده را تشکیل می دهد.

به گفته متخصصان بهداشتی، فردی که به ام پاکس آلوده شده است طی ۲ تا ۱۹ روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس، علائم را نشان می‌ دهد.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، ام پاکس باعث ایجاد بثورات و علائم شبیه آنفلوآنزا می شود.

نسخه جدیدی از ویروس بیماری آبله میمونی که نام آن به دلیل جلوگیری از برخی انگ‌های اجتماعی در جامعه آفریقا، از سوی سازمان جهانی بهداشت به ام‌ پاکس تغییر یافت در هفته‌های اخیر باعث نگرانی جهانی شده است چراکه به نظر می‌رسد نسخه جدید حتی از طریق تماس نزدیک معمولی نیز راحت‌تر پخش می‌شود.

کدخبر: 1030453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟