نیاز 200 هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش برای مقاوم سازی مدارس فرسوده

به گزارش رکنا و به نقل از ایسنا، مجید عبداللهی با بیان اینکه برنامه‌هایی در سازمان نوسازی در دست انجام است گفت: طرح‌های مربوط به شناسایی املاک مازاد جهت ارزش‌گذاری و ارزش‌افزایی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه یکی از ریل‌های اساسی برای تامین منابع اعتباری مورد نیاز، پروژه‌های نیمه تمامی است که در حوزه نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس وجود دارد افزود: پروژه‌های خیرساز نیمه تمام با تامین اعتبار از محل مولدسازی به اتمام خواهند رسید.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه دولت باید اهتمامی را در جهت مولدسازی دنبال کند ادامه داد: ۵۲۰ ملک شناسایی شده که کار پایش ۳۷۰ ملک صورت گرفته و این املاک در استان‌های مختلف، متفاوت است.

عبداللهی با بیان اینکه به عنوان یک مسئله ملی و اساسی، حقوق و قواعد قانونی مربوط به موضوع مولدسازی تعریف شده گفت: فرصت خوبی است که دولت همین مسیر را طی کند و منابع مورد نیاز پروژه‌ها را تامین کند.

وی با بیان اینکه مصوبه‌ای در دولت از محل منابع بند میم ماده ۲۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت با موضوع انجام فعالیت‌های پیشگیرانه و کاهش خطر با هدف مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی مدارس و فضاهای آموزشی نیازمند مقاوم‌سازی و بازسازی تنظیم شده است افزود: تشریفات این امر در دولت در مراحل طی شدن است تا بخشی از منابع مورد نیاز برای بازسازی و تخریب مدارس و فضاهای آموزشی در نظر گرفته شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۱۰۴ هزار مدرسه فرسوده در کشور وجود دارد ادامه داد: ۶۹ هزار مدرسه نیازمند مقاوم سازی و ۳۵ هزار مدرسه تخریبی است که برای حل مشکل آن نیازمند ۲۰۰ همت اعتبار است.

عبداللهی با بیان اینکه منابعی برای تخریب و بازسازی مدارس فرسوده کشور پیش بینی شده است عنوان کرد: پیشنهاد شده معادل سه درصد آن را دولت از محل بند میم اعتبارات مدیریت بحران که به پیشنهاد وزارت کشور و تایید وزراء و سازمان برنامه رسیده در این مرحله تامین کند.

وی با بیان اینکه تشریفات حقوقی و قانونی این کار انجام شده و در ریل پرداخت است اظهار کرد: دولت همت کند اتفاقات خوبی در این حوزه می‌افتد.

کدخبر: 1030415 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟