معتادان متجاهر پشت کرکره مغازه های بازار تهران آتش روشن می کنند و حریق به پا می شود/ همه ما مسئولیم + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بهزاد یعقوبی، پژوهشگر حوزه تهران و عضو هیات امنای بازار تهران در گفت و گو با رکنا در پاسخ به اینکه معتادان متجاهر ، چه آسیب‌هایی به بازار تهران وارد می کنند؟ گفت: طبق یک آمار، 29 هزار معتاد متجاهر در تهران وجود دارد ولی کمپ های تهران ظرفیت 25 هزار معتاد متجاهر دارد. در این میان، 4 هزار معتاد متجاهر چه می شود؟ اینها در شهر تهران از یک منطقه به منطقه ای دیگر جا به جا می شوند.

وی در ادامه افزود: ریشه این مهم در این است که به آسیب های اجتماعی آن طور که باید و شاید اهمیت نمی دهیم. وزارت بهداشت و سازمان غذا دارو کجا هستند؟ این متادون فروشی ها برای چیست؟

بهزاد یعقوبی تاکید کرد: حضور این افراد، چهره بازار تهران را مخدوش کرده است و باید به ساماندهی آنها رسیدگی شود. دستگاه قضایی در این حوزه با شدت ورود کرده است.

عضو هیات امنای بازار تهران تاکید کرد: این معتادان متجاهر، در زمستان برای اینکه خودشان را گرم کنند، پشت کرکره های مغازه ها آتش روشن می کنند و این باعث آتش سوزی در مغازه ها می شود. همچنین در تابستان ها نیز بوی بهداشت فردی این افراد آزاردهنده است. این افراد از سرویس های بهداشتی استفاده نمی کنند و بوی تعفن که به علت گرما در آنجا ایجاد می شود و چهره بدی را برای کسبه ایجاد می کند و زحمت های مدیریت شهری را چند برابر می کند.

وی تاکید کرد: جمع آوری این افراد با شهرداری نیست. نیروی انتظامی نیز تا حدی می تواند جمع آوری کند. در راس هرم به عدم توجه به آسیب های اجتماعی در کشور باز می گردد. همه ما در برابر این مهم مسئولیم ولی چقدر توانسته ایم گام مهمی برداریم؟

کدخبر: 1029756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟