4000 کارگر افغانستانی در بازار تهران کار می کنند / کارگران ایرانی بیمه نمی شوند و سختی کار ندارند + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بهزاد یعقوبی، پژوهشگر حوزه تهران و عضو هیات امنای بازار تهران در گفت و گو با رکنا در پاسخ به این سوال که چه تعداد از کارگران شاغل در بازار، از اتباع افغانستانی هستند، گفت: بیش از 14 هزار باربر در بازار تهران فعالیت می کنند که از این رقم، بین 3 تا 4 هزار نفر، اتباع افغانستانی هستند. با این وجود، در دسته بندی  کودکان کار و تکدی گران، بیشتر اتباع پاکستانی در بازار تهران فعالیت می کنند که البته نباید آنها را جزء کارگران شاغل در بازار تهران به حساب آورد. اقدامات اولیه برای ساماندهی تمامی کارگران بازار تهران توسط دستگاه های نظارتی، امنیتی و مدیریت شهری انجام شده که در راس همه آنها، انجمن های اسلامی اصناف و بازار که هیات امنای بازار نیز ذیل آن قرار می گیرد، در حال انجام شدن است. حال باید منتظر ماند تا ببینیم در مرحله اجرا، چقدر می توانیم موفق باشیم.

وی در ادامه افزود: بین افراد شاغل در بازار، از هر قومیتی که فکرش را بکنید وجود دارد. در واقع می توان گفت 110 هکتارِ بازار، بیشترین اقوام ایرانی را در دل خود جای داده است. 

او در پایان گفت: این کارگران بیمه نیستند، چه بسا اگر بیمه شوند، سختی کار نیز شامل حالشان می شود. آنها قشر زحمت کشی هستند که به علت عدم ساماندهی و بیمه نشدن، ممکن است مشکلات زیادی هم برای خودشان و هم برای دیگران به وجود بیاید.

کدخبر: 1029667 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟