به گزارش رکنا، علی فتحی آشتیانی ، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران با  درباره تعرفه جلسات گفت:مردم در گام اول باید از تعرفه‌های تصویب‌شده مطلع شوند، این تعرفه‌ها هر سال از سوی هیأت دولت مصوب و در رسانه‌ها منعکس می‌شود. درصورتی که افراد نسبت به تعرفه‌های رسمی آگاه باشند، کمتر دچار مشکل می‌شوند. تعرفه خدمات روانشناسی در سال‌جاری برای کارشناسان‌ارشد 321هزار تومان و برای متخصصان دارای مدرک دکتری نیز 378هزار تومان به‌مدت 45دقیقه تعیین شده است. اگر مراجعه‌کنندگان با تعرفه‌های بالاتر از این حد روبه‌رو شوند، می‌توانند دست به مطالبه‌گری بزنند و هزینه بیشتر برای مشاوره پرداخت نکنند.

 یک استثنا برای این تعرفه‌ها تعیین شده است و متخصصانی که سابقه کار بیشتر از 15سال داشته باشند، می‌توانند 15درصد به تعرفه ذکر‌شده اضافه کنند. بنابراین مراجعه‌کنندگان به این نکته هم باید توجه کنند و اگر با وجود این باز هم روانشناس هزینه بیشتری دریافت ‌کرد، مراجعه‌کنندگان می‌توانند دست به شکایت بزنند.

افراد می‌توانند به معاونت انتظامی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مراجعه کنند تا بعد از طرح شکایت دست به بررسی بزنیم. مردم مطمئن باشند که سازمان نظام روانشناسی و مشاوره این پرونده را بررسی و روانشناس متخلف را احضار می‌کند. در گام اول تذکر می‌دهیم و اگر موضوع با تذکر حل نشد، این تخلف در پرونده درج می‌شود تا اقدامات لازم را انجام دهیم. شماره تلفن 86051552- 021 نیز به‌عنوان راه ارتباطی مردم با معاونت انتظامی سازمان برای ثبت تخلف فعال است.

 

کدخبر: 1029185 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟