157 بیمار مبتلا به تب دنگی در ایران شناسایی شده اند/شناسایی 2 بیمار جدید در چابهار/سویه دوم تب دِنگی در کشور

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت  در ادامه با تشریح روند انتقال بیماری در شهرهایی که درگیر آن هستند گفت: انتقال محلی در بندر لنگه تا حد زیادی کنترل شده است و موارد جدید گزارش نمی شود، ولی در چابهار ابتلا به سمت  رشد است  و 2 نفر به آمار قبلی اضافه شدند.

شهنام عرشی ادامه می دهد: برای درمان این بیماری در تب  بالا از مسکن ها و تب برها مانند استامینوفن استفاده می کنند. مبتلایان به این بیماری در 80 درصد موارد دارای تب خفیف هستند که جای نگرانی ندارد و نیاز به بستری در مراکز درمانی نیست اما در شرایطی که تب بیمار بالا باشد و بیمار در گروه افراد آسیب پذیر و گروه های حساس باشد تحت مراقبت در  مراکز قرار می گیرد.

عرشی افزود: آنچه در این  بیماری  نگران کننده است تب بالا و خونریزی در مخاط  است.

او با اشاره به اینکه این بیماری در کشور تا کنون تنها یک فوتی داشته ادامه داد: تب دنگی دارای چهار سویه است .که فعلا در کشور سویه دوم آن شایع شده است احتمال دارد که با ورود سویه های جدید افرادی که قبلا مبتلا شده باشند  برای بار دوم به  سویه های جدید مبتلا شوند.

وزارت بهداشت در راستای پیشگیری از رشد پشه آئدس هر وقت بیمار پیدا می شود تا 500 متری آن سمپاشی می شود ضمن اینکه پشه ها رصد و تله گذاری می شوند و تراکم تعداد پشه ها در مناطق بررسی و ارزیابی می شود.

 

 

کدخبر: 1028965 ویرایش خبر
لینک کپی شد
منیره چگینی آازده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟