موش های تهران لوله آب یک موسسه مردم نهاد را جویدند / سازمان آب، بدون اطلاع قبلی آب را قطع کرد/ 70 کودک تحت پوشش این مرکز هستند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، شاید باورتان نشود ولی موش های تهران، این روزها نه فقط ناقل بیماری هستند؛ بلکه آسیب های جدی و وحشتناک دیگری را نیز به شهروندان وارد می کنند؛ البته از زیر زمین!

علی اکبر اسماعیل پور، مدیرعامل موسسه توانمندسازی ندای ماندگار در گفت و گو با رکنا، از اتفاقی عجیب در شهر سخن گفت که منجر به متضرر شدن این موسسه و کودکان آن شد.

او در گفت و گو با رکنا گفت: زمستان سال قبل بود که به مدت یک ماه، به خاطر اتلاف پنهان آب، مصرف آب موسسه ندای ماندگار در دروازه غار به طور تساعدی بالا رفته بود. ما از روش های مختلف این موضوع را پیگیری کردیم و دلیل اتلاف آب مشخص نشد. در آخر، با اصرار ما، کارشناس آب از منطقه آمد و مشخص شد که حدود یک متر از لوله آبی که از زیر زمین رد می‌شود به خاطر موش جویدگی، از بین رفته است و آب هدر می رود.

اسماعیل پور افزود: این کارشناس، با صورتجلسه کردن این اتفاق، به ما گفت که به علت اتلاف آب از به خاطر مشکلی که برای لوله در زیر زمین به وجود آمده است، مشمول بخشودگی قرار خواهیم گرفت. آن زمان اداره آب ، مبلغ 35 میلیون بدهی برای موسسه منظور کرد و ما درخواست تجدید نظر کردیم. اداره آب اطلاع داد که در ابتدا 10 میلیون تومان واریز کنید تا موضوع در کمیسیون مطرح شود. بعد از آن گفتند دو میلیون واریز کنید تا پاسخ کمیسیون را به شما بدهیم و در نهایت پاسخ دادند که اگر تعرفه شما مسکونی بود شامل بخشودگی می‌شد و چون فضا آموزشی است، نمی توانیم شما را مشمول بخشودگی کنیم.

photo_۲۰۲۴-۰۸-۰۵_۱۵-۲۴-۴۶

مدیر این موسسه تاکید کرد: امروز در تاریخ 15 مرداد 1403، بدون اطلاع قبلی، ماموان اداره آب با رفتارهای غلط و زننده و بدون مهلت حتی چند دقیقه ای،  آب را قطع کردند و گفتند 24 میلیون تومان بدهکار هستید و باید پرداخت کنید. این اتفاق در حالی رخ داد که 70 بچه خردسال موسسه، بدون آب ماندند و حتی نتوانستند از سرویس بهداشتی استفاده کنند. همچنین کارگاه کارآفرینی بانوان و فوق برنامه های تابستان برای بچه های محله تعطیل شده است چراکه سازمان آب، حاضر نیست از اتلاف آب به خاطر موش جویدگی در  یک سازمان مردم نهاد چشم پوشی کند.

کدخبر: 1026564 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟