چمران: اولویت شورای ششم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است

به گزارش رکنا، مهدی چمران روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار ضمن تبریک این روز به اهالی رسانه، گفت: تعامل دستگاه‌ها با ظرفیت‌های رسانه‌ای به پیشبرد اهداف تعیین شده کمک‌ خواهد کرد.

تکمیل پروژه زمین‌مانده از کلنگ‌زنی آن سخت‌تر است

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: پروژه‌ها وقتی متوقف شده و دوباره راه اندازی شود، سخت‌تر از کلنگ زنی و از صفر شروع کردن آن است؛ در دوره ششم با کوهی از پروژه‌های نیمه کاره رو به رو شدیم.

چمران تاکید کرد: البته در این دوره بنا را بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره شورای شهر چهارم و پنجم گذاشته‌ایم.

وی افزود: به عنوان مثال، پروژه آزادراه شهید شوشتری را در این دوره در دست گرفتیم ولی تنها ۹ کیلومتر از آن را توانستیم تکمیل کنیم؛ یا پروژه بزرگراه یادگار امام (ره) که در دوره‌های قبلی که به دلیل برخی مشکلات نیمه کاره رها شده بود را از سر گرفتیم؛ ما اصرار داریم که این پروژه به سریع‌ترین شکل ممکن تکمیل شود.

رییس شورای شهر تهران اضافه کرد: برخی مشکلات در مسیر ادامه کار وجود دارد که با کمک دولت جدید و تحقق وعده‌ها رفع خواهد شد.

چمران، دوره ششم شورای شهر را دوره کار و فعالیت توصیف کرد و گفت: برخی پروژه‌های اساسی، به‌رغم انجام شدن به چشم نمی‌آید، مثلا بزرگراه ارتش که شاید در مسیر گذر کمتر کسی باشد ولی جزو پروژه‌های مهم بود.

وی افزود: کلانشهر با شهر کوچک متفاوت است، در یک شهر کوچک شاید ساخت یک پل یا یک پروژه کوچک به چشم بیاید، ولی در کلانشهر اینطور نیست.

پیشرفت در حوزه حمل و نقل عمومی امیدوار کننده است

چمران ادامه داد: در بودجه امسال ۱۵ هزار میلیارد به بودجه قبلی حمل و نقل عمومی افزوده شد؛ ولی به دلیل مشکل خرید از خارج کشور و تولید داخلی هنوز به نتیحه دلخواه نرسیده‌ایم؛ البته که نسبت به دوره‌های قبل خیلی جلوتر هستیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: تلاش و هم اندیشی خوبی برای مساله حمل و نقل عمومی که ارتباط مستقیمی با دیگر بخش‌های رندگی مردم دارد انجام شده است.

چمران اظهار کرد: فعالیت‌های بسیار خوبی در بستر فرهنگی مانند محرم‌شهر، شهر تمدن‌ها و بروز وجهه مقاومت در برج میلاد انجام شده که مورد رضایت مردم هم بود.

واکنش چمران به احتمال برکناری زاکانی

وی در پاسخ احتمال تغییر شهردار تهران با توجه به رفتار اعضای شورا، گفت: نمی‌توانم پیش بینی کنم؛ اما شرایط به گونه‌ای است که همین مسیر را ادامه دهیم به صلاح شهر است مگر اینکه اتفاق خاصی پیش بیاید.

رییس شورای شهر تهران اظهار کرد: ایرادات برنامه‌ها باید رفع شود و اگر نقطه ابهامی وجود دارد باید برطرف شود اما شاید تغییر سیستم به ما ضرر بزند و بنابراین چندان نیازی به تغییر نباشد.

چمران ادامه داد: ما همواره بر همدلی و وحدت اعضای شورا تاکید داریم البته اختلاف نظر وجود دارد.

رسانه همواره یار و یاور شورا بوده است

همچنین محمودرضا کبیری یگانه، معاون ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تعامل رسانه با دستگاه‌ها همیشه نتایج مثبتی در پی داشته است، افزود: ما در چهار سال گذشته بیش از ۶ هزار خبر، چهار هزار تولید در فضای مجازی، بیش از ۷۵ پادکست، بیش از ۵۷۰ کلیپ و موارد دیگر را با کمک خبرنگاران و اصحاب رسانه انجام داده‌ایم.

 

کدخبر: 1026477 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟